Viteza de proiectare pentru drumuri expres va fi de 120 de kilometri/oră la câmpie, 100 de kilometri/oră la deal şi 80 kilometri/oră la munte, potrivit unui proiect de Ordin al ministrului Transporturilor pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor, publicat recent pe site-ul ministerului. Viteza de proiectare maximă pentru drumurile expres revine astfel la 120 km/oră, dupa ce într-un normativ din 2013 a fost redusă la 100 km/oră. Un normativ anterior, din 2007, prevedea o viteză proiectare DX de 120 de km/oră, iar pe baza acestuia a fost realizat şi studiul de fezabilitate pentru Drumul Expres Craiova – Piteşti, potrivit Asociaţiei Pro Infrastructură. De asemenea, viteza de proiectare pentru autostrăzi va fi de 140 de kilometri/oră în zona de câmpie, 120 kilometri/oră la deal şi 100 kilometri/oră la munte, potrivit proiectului de ordin al MT. Aceste viteze de proiectare sunt prevăzute şi într-un „normativ privind proiectarea autostrăzilor extraurbane” aprobat în 2003. Noul ordin al ministrului Transporturilor are ca principal obiectiv actualizarea, adaptarea şi corelarea normelor tehnice privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor cu prevederile reglementărilor tehnice în vigoare române şi europene. Un Ordin din 1998 stabilea viteze de proiectare mai mici atât pentru pentru drumuri expres, cât şi pentru autostrăzi. Pe de altă parte, viteza admisă pentru circulaţia pe autostrăzile din România este de 130 km/ oră, conform Codului Rutier. Spre comparaţie, în alte ţări din regiune, precum Bulgaria şi Polonia, este permisă circulaţia la o viteză de 140 km/oră. În unele ţări din vestul Europei sunt permise viteze de circulaţie superioare. Astfel, pe unele sectoare de autostradă din Italia se poate circula cu 150 km/oră, în vreme ce în Germania nici măcar nu există limită de viteză.