A. M.

Candidații prahoveni la concursul național pentru ocuparea posturilor vacante de director și director adjunct în unitățile de învățământ din județ au susținut ieri, la Ploiești, proba scrisă. Pentru 175 de profesori din mediul urban examenul a fost organizat la Colegiul Național “Mihai Viteazul”, iar pentru cei 112 profesori din mediul rural – la Colegiul Național “Ion Luca Caragiale”. Proba a început la ora 10.00, a durat 120 de minute, și a constat într-un test grilă elaborat de Ministerul Educației, ce a vizat evaluarea aptitudinilor cognitive şi a competențelor manageriale ale candidaților. Evaluarea a fost realizată tot ieri de către comisiile de concurs constituite, prin decizie a Inspectoratului Școlar Județean. Fiecare comisie a fost formată din: coordonator – un reprezentant al ISJ, patru membri propuși de consiliul de administrație al unității de învățământ pentru care se organizează concurs (două cadre didactice titulare care au cel puțin gradul II și doi reprezentanți ai autorităților publice locale), și un secretar – un inspector școlar/ cadru didactic desemnat de ISJ. Membrii comisiilor de concurs au evaluat testul-grilă în aceeași zi, conform metodologiei, în prezența candidaților. Astfel, la fiecare dintre cele două colegii, pe lângă candidați, au fost prezente şi alte câteva sute de persoane – reprezentanți ai acestor comisii. Unii dintre aceștia au așteptat mai multe ore să le vină rândul la evaluarea candidaților, ceea ce a creat și nemulțumiri în rândul unora dintre evaluatori. Un profesor prahovean, membru al uneia dintre comisii, ne-a mărturisit ieri că nu i se pare normal ca sute de oameni să fie angrenați în acest proces și să aștepte ore întregi până le vine rândul să evalueze candidații. Toți au fost, însă, nevoiți să respecte metodologia, concursul pentru funcțiile de conducere din școli desfășurându-se pentru prima dată în acest fel. Și printre candidați au existat nemulțumiri. Unii dintre ei ne-au spus că în bibliografie s-au regăsit și lucrări scrise de autori străini cu teorii care, în opinia lor, nu au legătură cu sistemul de învățământ românesc. Ieri, au fost declarați „admiși” candidații care au realizat cel puțin 35 de puncte pentru fiecare probă și din cumularea punctajelor celor trei probe de concurs, un punctaj total de cel puțin 105 puncte. Ulterior, candidaţii vor susţine alte două probe: analiza CV-ului și un interviu în fața comisiei de concurs. Toate probele sunt obligatorii și sunt monitorizate de observatorii desemnați de Ministerul Educației.