Majoritatea românilor din mediul urban așteaptă în acest an, sub bradul de Crăciun, cadouri materiale, iar bugetul mediu alocat pentru cumpărăturile din această perioadă se ridică la 544 de lei, cu 31% mai mare decât în 2014, arată rezultatele unui studiu de specialitate, dat publicității ieri.
Pe de altă parte, în acest an, 11% dintre românii de la oraș preferă bunurile spirituale (sănătate, fericire, liniște sufletească etc.), în scădere de la 19%, cât se consemnase în aceeași perioadă din anul trecut.
Potrivit cercetării iSense Solutions, numărul românilor care doresc să primească de Crăciun bunuri materiale a crescut cu 15%, în 2015 față de anul precedent, la 85%.
În acest context, telefonul mobil conduce în topul celor mai dorite produse de Crăciun, 13% dintre români preferând un astfel de cadou, față de 7% anul trecut. Alte daruri așteptate de sărbători sunt: automobilele, articolele de vestimentație, accesoriile/bijuteriile (câte 6%) și banii (5%).
„Faptul că românii sunt materialiști în preajma sărbătorilor nu reprezintă o surpriză, însă este de remarcat că a scăzut considerabil procentul celor care doresc să primească de Crăciun bani, de la 18% în 2014 la 5% anul acesta. În schimb, în topul cadourilor preferate au apărut automobilele, un dar deloc ușor de oferit”, a comentat Andrei Cânda, managing partner iSense Solutions.
Studiul de specialitate relevă, de asemenea, că femeile, mai mult decât bărbații, își doresc cadouri materiale de Crăciun (88% dintre femei versus 82% dintre bărbați). Pe lista preferințelor se află, în cazul femeilor, hainele, accesoriile/bijuteriile, parfumurile și produsele cosmetice, în timp ce bărbații așteaptă de la Moș Crăciun, produse electronice. Anul acesta, românii din mediul urban au alocat în medie 544 lei pentru cadourile de Crăciun, cu 31% mai mult decât în anul precedent. Bărbații au alocat acestor cumpărături un buget semnificativ mai mare decât cel al femeilor, de 607 lei.
Printre cadourile pe care românii intenționează să le ofere celor dragi se găsesc: articolele de vestimentație (36%), jucăriile (22%), produsele cosmetice/de îngrijire personală (19%) și dulciurile (18%).
Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eșantion de 1.006 respondenți, în 2015, și 1.069 de respondenți, în 2014, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu vârsta de peste 18 ani, din mediul urban din România. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de încredere de 95%.