Publicaţia de satiră Charlie Hebdo, a cărei redacţie a fost decimată într-un atac terorist, pe 7 ianuarie, nu va mai publica, de acum înainte, caricaturi ale profetului Mahomed, potrivit lui Laurent Sourisseau, redactor-şef şi publisher la săptămânalul francez, informează washingtonpost.com. „Am făcut desene cu Mahomed pentru a apăra principiul că putem desena ce vrem noi”, a declarat Laurent Sourisseau, într-un interviu acordat revistei germane Stern. Dar Sourisseau, care este cunoscut sub pseudonimul Riss, a mai spus că intenţia publicaţiei Charlie Hebdo nu a fost să fie „posedată” de critica islamului. „Greşelile pentru care ai putea blama islamul se pot găsi şi în alte religii”, a mai spus desenatorul.
Declaraţiile recente făcute de Sourisseau vin la puţin timp după ce unul dintre desenatorii care a realizat copertele cel mai bine vândute ale săptămânalului francez – Renald Luzier, cunoscut sub numele de Luz, a declarat pentru o revistă culturală franceză că „nu-l mai interesează” să îl deseneze pe profetul Mahomed. „M-am săturat de asta (de a-l desena pe profetul Mahomed, n.r.), la fel cum m-am săturat să-l desenez pe Sarkozy (fostul preşedinte al Franţei Nicolas Sarkozy, n.r.). Nu o să-mi petrec întreaga viaţă desenându-i pe ei”, a spus Luz. Apoi, în luna mai, Luzier a anunţat plecarea sa iminentă de la Charlie Hebdo, motivând oboseala şi surmenajul. De asemenea, caricaturistul a mai spus că reprezintă o „tortură” să muncească fără prietenii şi colegii săi ucişi în atentat.
Pe 7 ianuarie, doi militanţi islamişti au luat cu asalt redacţia săptămânalului francez Charlie Hebdo, iar atentatul terorist a făcut 12 victime şi a îngrozit întreaga lume. Potrivit unei declaraţii făcute ulterior de reprezentanţii filialei Al-Qaeda din Yemen, care şi-au asumat responsabilitatea atacului, jurnaliştii francezi au fost pedepsiţi pentru că au batjocorit, prin caricaturile realizate, imaginea profetului Mahomed. Înainte de atentatul terorist care a făcut 12 victime în rândul echipei redacţionale, săptămânalul de satiră Charlie Hebdo, aflat în pragul falimentului, se vindea în aproximativ 30.000 de exemplare. De atunci, săptămânalul francez a cunoscut o creştere spectaculoasă a veniturilor – provenind din donaţii şi abonamente -, iar numărul său din 14 ianuarie, denumit „numărul supravieţuitorilor”, s-a vândut în 14 milioane de exemplare. Numeroşi colaboratori ai publicaţiei trăiesc de atunci sub protecţia poliţiei franceze.