Misiune economică în Kazahstan

Ministerul Economiei şi Patronatul Societăţilor din Construcţii au organizat, în perioada 2-6 iunie 2014, o misiune economică în Kazahstan, la care au participat şapte companii româneşti de profil. Prezenţa acestora pe piaţa kazahă a fost privită cu mult interes de partenerii de afaceri din oraşele Alma Ata şi Astana, discuţiile avute cu reprezentanţi ai Asociaţiei Societăţilor de Construcţii din această ţară fiind deosebit de utile pentru deschiderea unor perspective de colaborare.
În anul anterior, România a exportat în Kazahstan mărfuri în valoare de aproape 53 milioane de dolari, iar în primele trei luni din acest an, exporturile către această ţară au depăşit 16 milioane de dolari, potrivit comunicatului Ministerului Economiei. Importurile din Kazahstan sunt, în proporţie de 99 la sută, formate din ţiţei, restul reprezentând îngrăşăminte chimice.

Curtea de Conturi a României are pe rol 2400 de procese

Circa 2.400 de procese are în permanenţă pe rol Curtea de Conturi a României, care generează serioase probleme privitoare la eficienţa activităţii, a declarat preşedintele instituţiei, Nicolae Văcăroiu, la sărbătorirea a 150 de ani de la înfiinţarea Curţii de Conturi. “ E adevărat, câştigăm peste 85 la sută dintre aceste procese, dar problema este durata, costă bani şi eficienţă în ceea ce priveşte rezultatul final al activităţii noastre. Grosul sumelor se află în aceste procese care, tărăgănându-se, ţin pe loc recuperarea banilor la bugetul de stat. Nu este o glumă, este vorba despre miliarde de euro”, a adăugat Văcăroiu.

Reţelele de retail – profitabile

Majoritatea reţelelor de retail din România au fost profitabile, în anul trecut, cele mai mari câştiguri fiind înregistrate de Kaufland, Carrefour, Mega Image şi Penny Market, care a revenit pe profit, în timp ce Auchan a trecut pe pierderi, ca urmare a preluării celor 20 de hipermarketuri “Real”, potrivit agenţiei Mediafax. Datele financiare pentru 2013 ale Lidl, Cora şi Metro nu au fost publicate. Kaufland, care deţine cea mai mare reţea de hipermarketuri de pe piaţa locală, a înregistrat anul trecut o creştere cu peste 20 la sută a profitului net, la 331 milioane lei (75 milioane euro). Astfel, Kaufland îşi menţine prima poziţie în topul marilor retaileri din România, după vânzări. Acesta este urmat de Carrefour, care operează 150 de magazine sub patru formate: hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate şi un magazine online, cu un profit net de 33 milioane euro, în creştere cu 38 la sută comparativ cu 2012.