• Compania Naţională de Autostrăzi organizează licitaţie pentru remedierea problemei
Drumul Naţional 1 este afectat, în zona localităţii Breaza, aproape de malul râului Prahova, de pierderea stabilităţii platformei, pe o lungime de circa 80 de metri.
Potrivit documentaţiei achiziţiei de lucrări de consolidare, procedură care a fost lansată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, în zona respectivă, versantul pe care este amplasat DN1 este alcătuit din balast şi argilă, materiale degradabile sub acţiunea factorilor atmosferici şi ai eroziunii. Mai mult, în acel perimetru, albia râului Prahova este îngustă, iar eroziunea este foarte puternică, acest lucru conducând, practic, la afectarea stabilităţii acestei părţi din drumul naţional.
Zona respectivă s-a aflat în atenţia celor de la Apele Române, fiind executat relativ recent un prag de fund din beton armat şi cu o construcţie din elemente prefabricate (traverse), legate cu cabluri din oţel, care să protejeze perimetrul respectiv.
Spre drum a fost executată, în acelaşi timp cu pragul de fund, o lucrare de apărare de mal care, însă, s-a prăbuşit, conform celor de la CNADNR, antrenând şi prăbuşirea terasamentului drumului, punând în pericol siguranţa traficului rutier.
Eroziunea malului a afectat stabilitatea acestuia şi, implicit, zidul de apărare şi acostamentul benzii de circulaţie adiacentă râului Prahova, pe o lungime de circa 80 de metri. Potrivit experţilor tehnici care au întocmit documentaţia pentru CNADNR, „lipsa unor lucrări hidrotehnice pe lungimi mari, cel puţin în vecinătatea drumului naţional, are o influenţă nefavorabilă, menţinând pericolul extinderii şi apariţiei unor noi fenomene similare, precum şi exploatarea abuzivă a balastului din aval de această zonă”.
În vederea remedierii acestei situaţii care prezintă, practic, un pericol pentru siguranţa circulaţiei rutiere pentru acest segment al DN1, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale – prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti – va organiza licitaţie, la sfârşitul acestei luni, pentru încheierea unui contract de lucrări de consolidare a drumului naţional, prin amplasarea de parapeţi metalici pe întreaga lungime a tronsonului afectat şi a unor piloni foraţi armaţi de susţinere.
Lucrările se vor executa sub trafic, fără întreruperea circulaţiei, cu asigurarea managementului de trafic pentru lucrul pe jumătate de cale. Pe toată perioada execuţiei se vor menţine restricţiile de viteză şi tonaj.
Întreaga construcţie a fost estimată – înainte de licitaţie – la circa trei milioane de lei fără TVA.
Violeta STOICA