Alegerile europarlamentare – programate să aibă loc pe data de 25 mai a.c. – au determinat autorităţile centrale să adopte o serie de acte normative prin care sunt dispuse măsuri în legătură cu organizarea acestui scrutin. Pentru cititorii ziarului nostru publicăm, în cadrul acestei rubrici, informaţii de larg interes în legătură cu procedurile prin care vor fi aleşi membrii din România în Parlamentul European.

Aşa cum v-am informat, în Monitorul Oficial a fost publicată Hotărârea de Guvern 102/2014 privind stabilirea măsurilor pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2014, din care am reţinut cele mai importante date: • Autorităţile administraţiei publice centrale iau măsurile necesare pentru a pune la dispoziţia autorităţilor administraţiei publice locale spaţii corespunzătoare în unităţile din subordine, în vederea organizării de secţii de votare, precum şi pentru sprijinirea cu personal a operaţiunilor tehnice la secţiile de votare • Spaţiile puse la dispoziţia autorităţilor administraţiei publice locale nu vor face parte din unităţile de asistenţă medicală cu paturi sau de asistenţă medicală primară şi ambulatorie de specialitate • Ministerul Sănătaţii va lua măsurile necesare pentru asigurarea asistenţei medicale la secţiile de votare l Ministerul Afacerilor Externe va lua măsurile necesare pentru organizarea şi dotarea secţiilor de votare din străinătate, precum şi pentru funcţionarea biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate • Pentru urmărirea şi soluţionarea operativă a problemelor curente din judeţe, respectiv din Municipiul Bucureşti, pe lângă comisia tehnică se constituie un grup tehnic de lucru, condus de subprefect, format din funcţionari publici desemnaţi de conducătorii serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte instituţii de specialitate ale administraţiei publice centrale, organizate la nivelul judeţului. Din grupul tehnic de lucru vor face parte şi doi-trei funcţionari publici din aparatul de specialitate al consiliilor judeţene • În perioada în care îşi desfăşoară activitatea în cadrul grupului tehnic de lucru membrii acestuia sunt degrevaţi de sarcinile de serviciu • Condiţiile materiale necesare funcţionării grupului tehnic de lucru se asigură prin grija prefectului • Salariile şi celelalte drepturi băneşti cuvenite personalului care îşi desfăşoară activitatea în grupul tehnic de lucru se achită de unităţile de la care aceştia provin • Prefecţii, cu sprijinul filialelor Autorităţii Electorale Permanente, organizează în cel mai scurt timp instruirea primarilor şi a secretarilor comunelor, oraşelor şi municipiilor cu privire la sarcinile ce le revin în vederea organizării şi desfăşurării în bune condiţii a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European. (Va urma)