Anul 2013 pare să fi fost unul destul de încărcat pentru comisarii de la Protecţia Consumatorilor în privinţa reclamaţiilor primite de la prahovenii nemulţumiţi de modul în care decurge relaţia furnizor-client în privinţa serviciilor de utilităţi publice, dar şi în privinţa serviciilor prestate de unităţile bancare.
Ieri, în cadrul Colegiului Prefectural, şeful Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Ploieşti, Corneliu Buzu, a prezentat rezultatele evaluării serviciilor de utilităţi publice şi a serviciilor prestate de către unităţile bancare în relaţia cu consumatorii acestor servicii.
Astfel, de la începutul acestui an şi până în prezent, s-au înregistrat la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Prahova nu mai puţin de 123 de reclamaţii împotriva prestatorilor de servicii de utilităţi publice – apă, gaze, energie electrică, energie termică, precum şi alte 117 reclamaţii privind unităţile bancare.
Cele mai multe dintre reclamaţiile împotriva băncilor au vizat, aşa cum se arată în raportul comisarilor pentru protecţia consumatorilor, practici şi clauze abuzive şi afectarea intereselor economice ale consumatorilor, precum şi lipsa unei informări corecte, complete şi precise a clienţilor unităţilor bancare.
Potrivit şefului Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Ploieşti, cele mai multe reclamaţii împotriva băncilor au făcut referire la perceperea de comisioane neprevăzute în contract, la stabilirea unei dobânzi variabile, în privinţa căreia nu există un indicator obiectiv, precis individualizat, singurul criteriu fiind bunul plac al băncii. Alte reclamaţii referitoare la relaţia dintre clienţi şi bănci s-au referit la nefurnizarea graficelor de rambursare clienţilor, astfel încât aceştia nu ştiau ce sume au de plătit.
Comisarii CJPC Prahova au verificat aceste reclamaţii şi au aplicat amenzi în valoare totală de 460.000 de lei şi au fost dispuse măsuri de intrare în legalitate.
În cazul constatării de clauze abuzive, procesele-verbale au fost înaintate instanţelor judecătoreşti, în vederea eliminării acestor clauze din contracte şi pentru aplicarea sancţiunilor legale contravenţionale, conform Legii privind clauzele abuzive în contracte.
În cursul acestui an, s-au aflat pe rolul instanelor de judecată 27 de procese cu băncile, din care şase s-au soluţionat, deja, definitiv şi irevocabil, în favoarea CJPC şi, implicit, în favoarea consumatorilor reclamanţi.
V.STOICA
Acasă Realitatea zilei Sute de reclamatii la Protectia Cosumatorilor impotriva furnizorilor de servicii si...