• Regia cumpără piese de schimb, dar intenţionează să achiziţioneze şi 15 autobuze noi, în leasing

Regia Autonomă de Transport Public Ploieşti se apropie vertiginos de transformarea propriu-zisă în societate comercială. În cadrul şedinţei extraordinare a Consiliului Local Ploieşti, desfăşurată săptămâna trecută, au fost efectuate unele modificări la obiectul de activitate al viitoarei societăţi, care va purta denumirea SC Transport Călători Express SA şi al cărei unic acţionar va fi Municipiul Ploieşti. Chiar dacă, până la reorganizarea RATP şi înregistrarea la Registrul Comerţului Prahova a viitoarei societăţi ar mai putea trece ceva timp, actuala regie se pregăteşte de înlocuirea tramvaielor cu autobuze, dată fiind apropierea încheierii procedurii de achiziţie a lucrărilor de reabilitare şi modernizare a căii de rulare pentru tramvaiele 101 şi 102.
Până la sfârşitul acestui an, Regia Autonomă de Transport Public Ploieşti va achiziţiona, după parcurgerea tuturor procedurilor legale pentru organizarea unei licitaţii, cel puţin 15 autobuze noi care să suplimenteze actualul parc de autobuze al regiei. Acestea vor fi cumpărate în leasing, potrivit reprezentanţilor RATP şi se speră că vor intra în circulaţie la scurt timp după demararea lucrărilor de reabilitare şi modernizare a liniilor de tramvai. Caietul de sarcini pentru achiziţia de autobuze este aproape finalizat, urmând să fie parcurşi paşii necesari pentru lansarea licitaţiei în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice.
Până la creşterea numărului de autobuze, însă, RATP se pregăteşte să aibă un stoc de piese de schimb pentru mijloacele de transport în comun existente în momentul de faţă.
La începutul lunii septembrie, Regia Autonomă de Transport Public Ploieşti va organiza licitaţia pentru achiziţionarea, după încheierea unui acord-cadru, de piese de schimb pentru autobuzele marca BMC 215 SCB şi de garnituri de frână destinate autobuzelor Ikarus 260/280. Acordul-cadru de furnizare va fi valabil pentru o perioadă de 12 luni, valoarea estimată a pieselor fiind de 642.000 de lei, fără TVA.
Livrarea pieselor de schimb se va face numai pe bază de comandă fermă în funcţie de necesităţile achizitorului – RATP Ploieşti, pentru că nu se poate previziona momentul în care va apărea necesitatea unui anumit produs, termenul de livrare fiind de 10 zile de la primirea comenzii.
V.STOICA