Temperaturile caniculare anuntate, in ultimele zile, de Administratia Nationala de Meteorologie depasesc, in majoritatea regiunilor tarii, 36 de grade Celsius in aer, in timp ce la nivelul sinei de cale ferata acestea ajung chiar si pana la 55 de grade Celsius! In consecinta, conducerea Companiei Nationale de Cai Ferate a luat masura reducerii vitezei trenurilor de calatori si a celor de marfa in medie cu 20-30 kilometri/ora, in anumite intervale de timp si pe distante bine determinate, astfel incat siguranta traficului feroviar sa nu fie afectata. Urmare a introducerii restrictiei de viteza, trenurile vor inregistra intarzieri in trafic intre 40 – 60 de minute/tren, potrivit informatiilor comunicate de Oana Branzan, purtatorul de cuvant al companiei. Aceasta a adaugat ca, in paralel cu masura respectiva, personalul de intretinere a caii ferate efectueaza revizii suplimentare pe intreaga retea feroviara (insotiri de trenuri, verificari directe ale caii ferate, masurarea si inregistrarea permanenta a evolutiei temperaturilor in sina).
Efectuarea operatiunilor de genul celor mentionate este, potrivit legii, de competenta reprezentantilor companiei CFR Infrastructura. „Daca, in urma masurarii temperaturilor in sina – operatie care se face, prin sondaj, pe toate liniile de cale ferata, cu ajutorul unor termometre speciale- constata ca nivelul temperaturilor respective ar putea periclita siguranta traficului feroviar, conducerea companiei amintite emite catre toti mecanicii de locomotiva, indiferent de categoria trenurilor, cate un ordin de limitare a vitezei de circulatie pe anumite distante si intre anumite intervale de timp. Astfel, in loc de 120 km/ora, de exemplu, viteza trenului se poate reduce chiar si pana la 50 km/ora, daca situatia o impune. In astfel de cazuri, intarzierile inregistrate in trafic sunt, in medie, de 10-15 minute la fiecare 60-70 de kilometri parcursi”, ne-a declarat Gheorghe Chirita, mecanic de locomotiva in cadrul Depoului CFR Ploiesti.
D. CONSTANTIN














