Cu ceva timp in urma, conducerea companiei nationale CFR SA a semnat contracte de investitii in valoare totala de 70,2 milioane de euro, reprezentand fonduri europene nerambursabile destinate modernizarii a 12 statii de cale ferata din diverse judete ale tarii. Din pacate, pe lista respectiva nu a fost inclusa si Statia CFR Ploiesti Vest, cu atat mai mult cu cat precedenta etapa de modernizare a acesteia a fost facuta, ca sa spunem asa, doar pe jumatate. Adica, au fost construite peroane si copertine noi, precum si cai subterane moderne de acces la peroane, insa, in contrast cu acestea, cladirea administrativa a statiei amintite a ramas tot cea veche. Cel putin n-au fost zugraviti peretii exteriori, a caror tencuiala a inceput sa cada. De asemenea, zecile de scaune din fata garii sau de pe peroane care au fost rupte, de-a lungul timpului, de indivizi certati cu bunul simt, inca asteapta sa fie inlocuite (foto 1), la fel ca si ceasul incastrat in peretele de langa biroul sefului garii, care nu mai functioneaza de peste un an (foto 2).
Sigur, cineva ar putea invoca faptul ca aspectele semnalate sunt „marunte”, deci rezolvarea lor ar mai putea fi amanata. Noi credem ca nu, deoarece, pe de o parte, executarea lucrarilor mentionate n-ar necesita sume consistente, iar pe de alta, prin aceasta gara trec, zilnic, aproximativ 20 de perechi de trenuri. Prin urmare, dupa ce li se ofera o priveliste atat de jalnica atunci cand trenurile opresc in aceasta statie, calatorii nu pot da, oricat s-ar stradui, nota de trecere sefilor companiei CFR, la capitolul spirit gospodaresc!
D. CONSTANTIN