• Noul rector va fi desemnat pe 28 februarie
Peste cateva zile, la Universitatea Petrol-Gaze Ploiesti vor incepe alegerile pentru functiile si structurile de conducere ale institutiei. Metodologia si graficul desfasurarii acestora au fost aprobate, la sfarsitul anului trecut, de catre Senatul universitar, tinandu-se cont de prevederile Legii Educatiei Nationale intrate in vigoare in 2011. Prima etapa a alegerilor se va derula intre 9 si 20 ianuarie – cand vor fi desemnati reprezentantii studentilor in consiliile facultatilor si in Senatul universitar. Celelalte etape se vor desfasura dupa urmatorul calendar: 16 – 20 ianuarie : alegerea directorilor si a consiliilor de conducere ale departamentelor; 25 ianuarie – confirmarea / validarea alegerilor de la nivelul departamentelor si a reprezentantilor studentilor in consiliile facultatilor; 30 ianuarie – 6 februarie – alegerea reprezentatilor cadrelor didactice si de cercetare in consiliile facultatilor; 7 februarie – validarea alegerilor consiliilor facultatilor; 16 februarie – alegerea reprezentantilor cadrelor didactice in Senatul universitar; 17-21 februarie – depunerea candidaturilor pentru presedintele Senatului; 23 februarie – constituirea Senatului universitar, alegerea presedintelui acestuia; formarea comisiilor; 28 februarie – alegerea rectorului; 5 – 23 martie – desemnarea prorectorilor, a decanilor, a prodecanilor si a directorului general administrativ; 8 – 15 martie – alegerea conducerilor scolilor doctorale si a Institutiei Organizatoare de Studii Universitare de Doctorat; 27 martie Constituirea Consiliului de Administratie al UPG din Ploiesti.
Intrucat mandatul actualului rector, Vlad Ulmanu, se termina anul aceasta, o noua persoana va fi aleasa in locul sau, pentru urmatorii patru ani, prin vot secret al cadrelor didactice si de cercetare titulare, precum si al studentilor din Senatul universitar si din consiliile facultatilor. Dupa ce va fi confirmat de ministrul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, noul rector va numi prorectorii si va organiza concursuri publice pentru selectarea decanilor facultatilor si a directorului general administrativ. La randul lor, decanii isi vor desemna prodecanii, pe baza consultarii consiliului facultatii.
Cadrele didactice si de cercetare care vor face parte din Senat vor fi alese prin vot universal, direct si secret al tuturor cadrelor didactice si de cercetare titulare din universitate. Reprezentantii studentilor din aceasta structura de conducere vor fi alesi prin vot universal, direct si secret al studentilor universitatii. Atat consiliile facultatilor, cat si Senatul universitar vor fi formate in proportie de 75% din cadre didactice si de cercetare si in proportie de 25% din studenti.
Pentru functiile de conducere pot candida atat persoane care lucreaza in cadrul universitatii, cat si persoane din alte universitati si institutii academice, respectiv facultati de profil, identic sau apropiat, din tara sau din strainatate, care, pe baza audierii in plenul Senatului universitatii, respectiv al consiliului facultatii, au primit avizul acestora de participare la competitia/concursul pentru ocuparea functiei respective. Numai cadrele didactice si de cercetare titulare vor putea candida pentru functii de conducere.
Ana MAXIM