Doar 14 kilometri din tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti au fost receptionati!

La aproape cinci ani de la inceperea lucrarilor la autostrada Bucuresti – Ploiesti, pana in prezent au fost receptionati doar 14 din totalul de 62 de kilometri, pe sectorul Dumbrava-Ploiesti. Sambata, premierul Emil Boc si Anca Boagiu, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, au vizitat santierul, in toiul iernii, pentru a mai vedea (a cata oara?) care mai este stadiul lucrarilor si care sunt constructorii care nu si-au indeplinit prevederile contractuale. „Am parcurs intregul traseu al autostrazii Bucuresti-Ploiesti; e vorba de 62 de km. Dupa cum puteti observa, ultimii 14 km sunt finalizati, practic, la ultimul detaliu, inclusiv marcaje, stalpi, linii despartitoare, uzura, incat sa se poata circula fara probleme. Deci 14 km sunt finalizati «la fix». Stadiul fizic per ansamblu al celor 62 de km este de 90%”, a declarat premierul Boc, la finalul vizitei pe santier. Facand referire la vremea neprielnica pentru asfaltare, Emil Boc a precizat ca se pot efectua “lucrari adiacente, cum sunt santuri, rigole, linii despartitoare”.
Chiar si dupa tentativa de reziliere a contractelor cu asocierea de firme care a castigat licitatia de construire a tronsonului Moara Vlasiei – Ploiesti, din primavara anului 2011, finalizarea autostrazii a reintrat in „normal”. Cu toate ca termenul final fusese stabilit la 15 decembrie 2011, inca nu se cunoaste, nici in momentul actual, data exacta la care se va putea circula de la Ploiesti la Bucuresti pe autostrada inceputa in urma cu aproape cinci ani.
Niciun reprezentant al ministerului de resort nu s-a mai aventurat sa dea un alt termen, chiar si sefa Transporturilor, Anca Boagiu, declarand, sambata, in Prahova, ca „acesta este un tronson inceput de foarte multi ani, daca imi amintesc eu, de prin 2007 – sper sa nu gresesc -, care se va finaliza intr-un final (!) incadrandu-se in costuri decente, in standarde de cost, asa cum au fost definite ele anul trecut”. Doar o completare firava a lui Emil Boc la spusele ministrului a incercat sa dea luna aprilie drept nou termen al finalizarii autostrazii.
Ramane o singura concluzie: intr-un final, candva, in 2012, se va putea deschide circulatiei legatura de viteza intre Ploiesti si Bucuresti, o varianta asteptata de soferi pentru a scapa de mersul bara la bara de pe DN1.
V.STOICA