Patru transportatori protesteaza impotriva desfiintarii unei statii

Scriam, nu de mult timp, despre tribulatiile consilierilor campineni, care azi hotarasc ceva, iar in cateva luni o dau la intors. Dadeam ca exemplu, atunci, cazul statiei de transport in comun din capatul strazii Orizontului, statie care fiinta, pana acum trei ani, pe partea dreapta a strazii (cum vii dinspre Ploiesti), si care a fost mutata, la inceputul anului, pe partea cealalta a drumului, chiar vizavi de fosta locatie, pentru ca, saptamanile trecute, consilierii campineni sa o desfiinteze definitiv, obligand toate microbuzele cu calatori sa treaca printr-una dintre cele doua autogari apropiate zonei. Aceasta ultima decizie a alesilor locali a nemultumit profund patru transportatori care opereaza pe raza municipiului Campina. Acestia au facut public un comunicat in care critica «practicile deja impamantenite in activitatea Consiliului Local Campina, care, in sedinta din 30.06.2011, a aprobat pe “sest” desfiintarea statiei de transport public de persoane, situata in Campina, pe strada Orizontului. Hotararea a fost adoptata cu eludarea Constitutiei, a Legii nr. 215/2001 a administratiei publice locale, a legilor care reglementeaza activitatea de transport public local ca serviciu comunitar de utilitate publica. A…I Afland de intentia de a se desfiinta statia de transport de pe strada Orizontului, am transmis Consiliului Local, cu doua zile inainte de sedinta, solicitarea de amanare a aprobarii acestei hotarari, pana la gasirea unei solutii care sa satisfaca, deopotriva, atat interesele locatarilor din zona, cat si pe cele ale calatorilor care utilizeaza in mod curent aceasta statie (de ordinul sutelor de persoane), si pe care masura propusa a fi adoptata i-ar afecta neindoielnic».
In comunicatul lor de presa, transportatorii nemultumiti critica lipsa de transparenta a administratiei publice locale, care nu a anuntat din timp, prin intermediul presei, intentiile sale. Petitionarii considera ca desfiintarea statiei respective este abuziva, in conditiile in care nici cetatenii, utilizatori ai serviciului public de transport local, nici asociatiile reprezentative ale transportatorilor nu au fost consultate in prealabil, conditie obligatorie impusa expres in art.6 alin.(3) din Legea nr.52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica locala, care consacra dreptul fundamental la informare prevazut in art. 31 din Constitutie. Aceasta dispozitie imperativa prevede ca, inainte de adoptarea unei masuri cu impact asupra activitatii unor agenti economici, respectivul proiect de act normativ trebuie transmis de catre initiator cu cel putin 30 de zile inainte de supunerea spre analiza, avizare si adoptare, asociatiilor reprezentative ale firmelor care pot fi afectate, pentru a le da acestora posibilitatea de a formula propuneri, sugestii sau opinii in legatura cu proiectul propus. Nemultumirile transportatorilor nu se rezuma doar la neprimirea raspunsului la adresa trimisa Consiliului Local, ci si la faptul ca, in aceeasi sedinta, a fost introdus si aprobat, cu caracter de urgenta, un alt proiect de H.C.L, care vizeaza acelasi domeniu al serviciilor publice de transport. “Din textul acestei hotarari, nu reiese exact ce modificari se vor face in privinta traseelor autobuzelor care circula in Campina, dar din explicatiile date in sedinta de dl. primar Tiseanu, sustinatorul de forta al ambelor proiecte, se pare ca administratia locala doreste sa desfiinteze toate statiile publice pentru traseele judetene care trec prin Campina”, se mai arata in comunicatul de presa al celor patru transportatori, care sunt hotarati sa conteste in instanta cele doua HCL, mai ales pentru faptul ca “statiile publice de pe un traseu judetean si care sunt cuprinse in programul judetean sunt aprobate prin Hotarare a Consiliului Judetean, si tot prin HCJ acestea pot fi eliminate de pe un traseu. Dar nu peste noapte, ci abia in anul viitor, cand se va reactualiza programul de transport judetean. Statia Orizontului este cuprinsa in programul actual de transport judetean prin HCJ nr. 65 din 15 mai 2009, la solicitarea Primariei Campina. Pana atunci, primaria ar fi trebuit sa-si indeplineasca propriile obligatii fata de utilizatorii serviciului de transport public de persoane si sa amenajeze corespunzator statiile”.
Adrian BRAD