Clientii institutiilor de credit sau financiare nebancare, luati la intrebari
Institutiile de credit si institutiile financiare nebancare inscrise in Registrul special sunt, in momentul de fata, in plina campanie de actualizare/completare a datelor despre clientii lor (persoane fizice sau juridice), pentru respectarea, pe de o parte, a prevederilor Legii nr. 656/2002 privind prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism, iar pe de alta, a Regulamentului BNR nr. 9/2008 privind cunoasterea clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului. In acest context, potrivit unui comunicat comun remis presei de BNR si Asociatia Romana a Bancilor, solicitarea de informatii de catre fiecare entitate in parte poate avea o arie mai larga de cuprindere decat minimul prevazut de regulament. Ca atare, clientii institutiilor mentionate trebuie sa le furnizeze acestora urmatoarele informatii:
* In cazul persoanelor fizice: numele si prenumele si, dupa caz, pseudonimul; data si locul nasterii; codul numeric personal sau, daca este cazul, un alt element unic de identificare similar; domiciliul si, daca este cazul, resedinta; numarul de telefon, fax, adresa de posta electronica, dupa caz; nationalitatea; ocupatia si, dupa caz, numele angajatorului ori natura activitatii proprii; functia publica importanta detinuta, daca este cazul; numele beneficiarului real.
* In cazul persoanelor juridice sau fara personalitate juridica: denumirea si forma juridica; sediul social si, daca este cazul, sediul unde se situeaza centrul de conducere si de gestiune a activitatii; numarul de telefon, fax, adresa de posta electronica, dupa caz; tipul si natura activitatii desfasurate; identitatea persoanelor care, potrivit actelor constitutive si/sau hotararii organelor statutare, sunt investite cu competenta de a conduce si a reprezenta entitatea, precum si puterile acestora de angajare a entitatii; numele beneficiarului real sau, in situatia prevazuta de Legea nr. 656/2002, informatii despre grupul de persoane care constituie beneficiarul real; identitatea persoanei care actioneaza in numele clientului, precum si informatii pentru a se stabili ca aceasta este autorizata/imputernicita in acest sens.
In incheierea comunicatului se precizeaza ca „indiferent de produsul sau serviciul bancar pe care il utilizeaza sau solicita, clientii institutiilor mentionate trebuie sa furnizeze informatiile in cauza pentru a se asigura ca efectuarea tranzactiilor solicitate nu va fi intarziata pana la actualizarea informatiilor despre client”.
C.D.














