*Spionaj pentru monitorizarea lui Dalai Lama
O retea de spionaj electronic, cu originile in China, a fost descoperita de specialistii in domeniul IT din Canada, si este banuita ca a afectat computere ale structurilor guvernamentale din peste 100 de tari, anunta BBC. Potrivit canadienilor, este vorba despre 1.295 de calculatoare ale ministerelor de externe si ale ambasadelor din mai multe tari care au legaturi cu liderul spiritual tibetan Dalai Lama. Printre tarile afectate se numara si Romania. Vizate au fost ambasadele Romaniei in Finlanda, Franta, Norvegia si China.Cei care au descoperit reteaua spun ca nu au dovezi concludente ca guvernul chinez este implicat in afacere. Oficialii de la Beijing au negat, de altfel, orice implicare.Descoperirea a fost facuta de specialistii de la Information Warfare Monitor (IWM), din Ottawa, care au primit solicitari de la Dalai Lama sa verifice siguranta calculatoarelor din reteaua sa din exil. Printre structurile afectate se numara ministerele de externe ale unor tari ca Iran, Bangladesh, Letonia, Indonezia, Filipine, Brunei sau Barbados, dar si la ambasade ale unor tari ca India, Corea de Sud, Cipru, Malta, Thailanda, Portugalia, Germania sau Romania.

200 de elevi britanici – potentiali teroristi

200 de elevi britanici, unii dintre ei de numai 13 ani, au fost identificati drept potential teroristi. Politistii de la Londra considera ca elevii pot deveni teroristi pentru ca sunt vulnerabili la radicalizarea islamica. Numarul a fost confirmat pentru The Independent de Sir Norman Bettison, ofiter sef al politiei britanice pentru prevenirea terorismului. Dupa identificare, copiii intra intr-un program pus la punct de oficialii britanici. Acesta include discutii cu membri ai familiei, cu asistenti sociali sau cu liderii religiosi. Presa si ONG-urile atrag atentia ca programul ar putea fi considerat rasist, din moment ce majoritatea elevilor sunt musulmani. Bettison aseamana aceasta actiune cu masurile pentru prevenirea consumului de droguri. “Profesorii sunt invatati sa identifice copiii care ar putea experimenta diverse droguri, sa ii ia deoparte si sa discute cu ei. Aceasta nu inseamna ca elevii respectivi vor deveni neaparat dependenti de heroina sau cocaina.”