Peste jumatate din consumatorii romani vor cheltui mai putini bani pe haine noi si vor amana achizitionarea de produse tehnologice, din dorinta de a economisi bani in perioada crizei, conform Sondajului Global de Evaluare a Increderii Consumatorilor. Astfel, retailul de imbracaminte va fi unul dintre cele mai afectate sectoare de actuala criza, avand in vedere ca 49% dintre consumatorii la nivel global si 56% dintre romani vor cheltui mai putin pe haine noi.
De asemenea, sectorul de tehnologie personala ar putea inregistra scaderi, datorita faptului ca 40% din consumatorii din intreaga lume se gandesc sa amane modernizarea tehnologica (mobil, laptop) din dorinta de a economisi, in timp ce in Romania mai mult de jumatate au precizat ca vor face acest lucru (55%).
Consumatorii incearca sa economiseasca si prin reducerea consumului de gaze si electricitate si achizitionarea de alimente mai ieftine. Conform sondajului realizat de Nielsen la nivel global, un consumator din doi va reduce bugetul alocat hainelor noi si va incerca sa economiseasca la facturile de gaz si electricitate. 47% dintre cei chestionati isi vor reduce distractiile in oras, in timp ce unul din trei consumatori va opta pentru produse alimentare mai ieftine.














