Importurile de automobile rulate au crescut de peste doua ori in Romania dupa modificarea taxei auto, iar cele de masini foarte vechi, de peste 10 ani, si-au majorat ponderea de sase ori, conform datelor prezentate de vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, Brent Valmar. In primele noua luni din 2008, importurile de masini second-hand au fost de 168.339 unitati, fata de 84.789 in perioada similara a anului 2007, iar in trimestrul trei al anului in curs importurile au explodat comparativ cu primul semestru sau cu aceeasi perioada a anului trecut. Statistica cea mai grava se refera la ponderea masinilor mai vechi de 10 ani in aceste importuri a crescut de la 7% in primele sase luni la 42 % in trimestrul trei, in timp ce ponderea masinilor cu vechime mai mica de patru ani a scazut de la 29 % la 17 % iar a celor intre 4 si 10 ani a scazut de la 64% la 41%, au aratat importatorii. Toate acestea odata cu introducerea unei taxe anuntata initial ca fiind “de mediu”, respectiv ce ar fi trebuit sa protejeze statul tocmai impotriva acestui gen de importuri. Cele mai multe masini second-hand provin din Germania – 68,6 %, Franta – 5,16 %, Italia – 4,54%. In aceeasi perioada vanzarile de autoturisme noi au suferit un usor recul, de 2,6 la suta, de la 228.877 unitati la 222.997 unitati. Calin Popescu Tariceanu crede ca Romania nu merita sa devina cimitirul de masini al Europei, chiar daca pentru statele occidentale acest lucru este extraordinar, pentru ca industria auto de acolo are tot interesul sa se debaraseze de masinile vechi.