Guvernul Romaniei intentioneaza sa investeasca 8 milioane de euro intr-un proiect amplu care are ca scop promovarea imaginii Romaniei in strainatate. Programul se va numi „Romani in Europa” si se va desfasura pe parcursul a opt luni de zile, urmarind imbunatatirea perceptiei comunitatii de romani si a tarii noastre in Italia si in Spania.
Procedurile pentru organizarea unei campanii de comunicare au fost demarate de Agentia de Strategii Guvernamentale. Institutia a lansat la inceputul acestei luni anuntul in vederea selectarii agentiilor de comunicare interesate de realizarea a doua campanii in Italia si Spania. Procedura de selectie se va face pe baza unor criterii de calificare sau selectie. Agentiile interesate trebuie sa prezinte o garantie de participare de 300.000 de lei pentru fiecare proiect in parte.
Termenul-limita pentru depunerea ofertelor este 7 aprilie. In urma acestei preselectii, Agentia va stabili o lista de maximum cinci societati. Selectia va fi facuta de o comisie, principalul criteriu fiind oferta economica cea mai avantajoasa. Proiectul are drept obiective imbunatatirea imaginii comunitatii de romani in mass-media prin sporirea vizibilitatii in spatiul public, prevenirea si combaterea prejudecatilor fata de romanii din Italia si Spania si informarea transparenta a opiniei publice din Romania cu privire la actiunile de comunicare derulate in Italia si Spania.
La cererea Agentiei de Strategii Guvernamentale, la sfarsitul anului trecut, a fost realizat un studiu sociologic despre „Comunitatea romaneasca in Italia. In urma studiului a rezultat ca aproape 30% din romanii care lucreaza in Italia considera ca sunt discriminati la locul de munca.