* Tronsonul de la Comarnic la Brasov va incepe in toamna anului viitor
Lucrarile la primul tronson al autostrazii Bucuresti-Ploiesti au ca termen de finalizare anul 2009. Prezent ieri, la Ploiesti, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat ca „termenul de finalizare a proiectului de executie, pana la detaliu, al acestui tronson este de 31 decembrie 2007 – termen stabilit si asumat de catre proiectant. De asemenea, exista un grafic de executie a lucrarilor, care este negociat, iar constructorii sunt in acest grafic. Trebuie sa tinem cont, insa, de faptul ca lucrarile au inceput numai dupa ce am preluat eu ministerul. Pot sa spun ca, deja, sunt cateva tronsoane pe unde incepe sa semene a autostrada”. Ministrul a mai precizat ca sunt, insa, ceva probleme legate de unele avize si aprobari: „Sunt destul de multe intarzieri la acordurile de mediu, la avizele pentru taierea unor paduri etc. La fiecare minister se plimba hartii care trebuie semnate de cate 6-7 angajati care se plimba de la Ana la Caiafa”. Intrebat in ce masura constructorul se va incadra in termenul de finalizare – 2009 – Ludovic Orban a raspuns: „Credeti ca sunt proroc? Pot sa va spun, insa, ca in trei luni si jumatate s-au efectuat lucrari de peste 1000 de miliarde de lei. Daca sunt bani si exista hotarare din partea constructorului, proiectul se va realiza. Am discutat cu constructorii. Avand in vedere ca este primul tronson de autostrada care este realizat de catre un consortiu de firme romanesti, cred ca acestea au si o raspundere suplimentara, pentru ca trebuie sa demonstreze ca firmele romanesti au capacitatea de a construi autostrazi”.
Legat de tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov (realizat prin concesiune), ministrul Transporturilor a anuntat ca lucrarile vor incepe in toamna anului 2008. Contractul pentru executie urmeaza sa fie semnat pana la data de 1 iunie anul viitor. Proiectul este estimat la o valoare cuprinsa intre un miliard de euro si trei miliarde de euro. La licitatia organizata de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania vor putea sa participe doar investitori care au avut, in ultimii trei ani, o cifra de afaceri de peste 500 de milioane de euro pe an, castigatorul urmand sa fie desemnat in primavara anului viitor. Autostrada va avea o lungime totala de 58 de kilometri si va avea peste 50 de poduri, pasaje si viaducte. Perioada de concesionare este cuprinsa intre 25 si 30 de ani.
N.Dumitrescu