Interviu cu directorul RATP Ploiesti, Ion Micu
– Domnule director, cand ati calatorit ultima data cu un mijloc de transport in comun si care a fost acesta ?
– Saptamana trecuta am circulat cu traseul 35 simplu, doua statii.
– Si ati fost multumit de conditiile existente ?
– Da. Nu era aglomerat daca la asta va referiti. Este adevarat ca ora la care am circulat era in jur de 18.00-19.00.
– Stiti ca au fost mai multe sesizari de la ploiestenii care calatoresc cu acest traseu, din cauza timpului prea mare de asteptare in statii. Ce masuri veti lua pentru reglementarea acestei situatii ?
– Asa este. Tocmai pentru a nu mai exista nemultumiri, de saptamana trecuta, s-a suplimentat numarul de autobuze atat pe traseul 35 simplu, cat si 35 barat, astfel incat timpul de asteptare al calatorilor, in statii, s-a micsorat de la 9 minute la 6. Probleme exista si din cauza devierii traseului pe la Halele Centrale, ceea ce inseamna tranzitarea Centrului municipiului, care, implicit, inseamna timp pierdut pe traseu. Insa, in curand se va reveni la traseul initial, astfel incat capat de linie va deveni „Statia Faredo”. Insa, pentru acest lucru trebuie sa primim avizul reprezentantilor Comisiei de circulatie a Consiliului Local, care, din cate am inteles, doresc sa realizeze un sens giratoriu, in aceasta zona.
– Vi s-au transmis si alte nemultumiri in ceea ce priveste aglomeratia din autobuze si pe alte trasee?
– Stiu ca si traseul 30 este foarte aglomerat, in special, dupa inceperea anului universitar. Insa, nu avem, deocamdata, o solutie pentru aceasta problema, deoarece autobuzele pe aceasta ruta circula destul de des si nu mai putem suplimenta numarul lor.
– Una dintre categoriile care beneficiaza de transportul cu mijloacele de transport in comun, in mod gratuit, este cea a pensionarilor. Cati pensionari sunt in evidentele regiei pana in prezent ?
– Sunt 45.000 de pensionari care beneficiaza de aceasta facilitate. Vreau sa precizez ca pensionarii pot calatori fara bilet sau abonament, doar pe baza autorizatiei eliberate de catre RATP Ploiesti Aceasta trebuie sa fie vizata, anual, la sediul nostru de pe Strada Gageni. Insa, de cand a fost aprobata hotararea de catre Consiliul Local, potrivit careia toti pensionarii, indiferent de venit, beneficiaza de transport gratuit, au venit sa isi ridice autorizatii si persoane cu pensii de 1.000 -1.500 lei. Ba chiar au fost cazuri, rare este adevarat, in care am vazut cupoane de pensii de 6.000 lei. Pana acum, nu stiam ca avem si „pensionari bogati”. Or, aceste persoane isi permiteau sa isi cumpere bilet sau chiar abonament pe toate traseele. Insa, daca asa s-a hotarat, noi respectam decizia luata de catre consilieri.
– Cu siguranta sunt persoane salariate care nu castiga 1.000-1.500 lei/luna. – Nu vi se pare ca se face, astfel, o discriminare intre aceste doua categorii ?
– Se discuta acum si despre posibilitatea ca toate persoanele care au venituri sub 500 lei sa beneficieze de transport gratuit. Insa, momentan, nu a fost stabilit nimic.
– Isi permite RATP sa suporte toate aceste facilitati ?
– Veniturile noastre sunt limitate: din cursele speciale pe care le efectuam, in special la cererea agentilor economici, si din publicitate. Putem spune ca transportul este pe linia de plutire.
– In ceea ce priveste intentia institutiei de a introduce sistemul de plata bazat pe card si plata biletului in functie de distanta parcursa, care mai este situatia ?
– Intr-adevar, analizam aceasta posibilitate. Insa, este foarte complicat. Trebuie sa gasim o solutie pentru persoanele care doresc sa isi cumpere bilet. Nu stim inca daca soferul ar trebui sa fie cel care elibereaza bilete- si atunci fiecare calator ar plati pentru cate statii circula sau daca trebuie sa luam in calcul o alta modalitate. Dezavantajul ar fi ca daca sunt multi calatori care asteapta in statie, acestia vor renunta sa mearga cu mijloacele RATP daca timpul de asteptare ca sa se urce in autobuz va fi prea mare. Probabil ca se va introduce acest sistem, pe viitor, experimental, pe traseul 35. In prezent, suntem in discutii si cu reprezentantii RAT din Bucuresti pentru a vedea care sunt problemele cu care se confrunta ei in folosirea acestei modalitati de taxare astfel incat noi sa le putem evita.
Camelia NASTASE