Constructorii dau liber circulatiei pe pasarela de la Podu Vadului

Pe 28 iulie a.c, primeam de la Dan Prodan din Breaza, o copie a unei scrisori pe care o adresase si primarului orasului, in care, „in calitate de locuitor al orasului Breaza,. precum si in calitate de platitor de taxe locale” ne relata: „De mai bine de o luna au inceput lucrarile la podul ce face legatura cu DN1. Nu numai ca se lucreaza in ritm de melc, dar consider ca solutia aleasa este si foarte costisitoare si total neadecvata (este vorba despre un pod si despre un loc de promenada) De ce trebuie pavat cu dale?” Si mai intreba cititorul nostru si despre costurile suplimen-tare ale automobilistilor care fac ocolul orasului pentru a ajunge in centru, despre organizarea muncii la constructorul care lucra la pod, despre acordul cetatenilor pentru cheltuirea banilor pe o asemenea lucrare. Cu alte cuvinte, in mintea dlui Dan Prodan este o intreaga nebuloasa fata de care, iata, ne-am deplasat, din nou, la podul cu pricina – Pasarela de acces in Breaza dinspre Ploiesti, peste raul Prahova, despre care scrisesem si pe la sfarsitul celei de-a doua decade a lunii iulie. De aceasta data, suntem in masura sa-i spulberam lui Dan Prodan toate suspiciunile, in urma discutiei cu constructorul si cu beneficiarul.
In primul rand, si, probabil, cel mai important lucru este acela ca peste pod se va putea circula de astazi! Dirigin-tele de santier din partea bene-ficiarului (Consiliul Judetean, in par-teneriat cu Pri-maria si Consiliul Local Breaza) – Teodor Chiroiu – ne-a declarat, joi, cu fermitate: „In weekend, podul va fi gata si se va putea circula pe el”. Argumentele sale si ale constructorului – ai carui reprezentanti se aflau la lucru erau: gurile de scurgere s-au montat si se verificau; mai trebuia turnat doar stratul de uzura al carosabilului – deci, nu dale !?! – lucrare care, in mod normal, dupa afirmatiile dirigintelui de santier, se poate realiza doar intr-o jumatate de zi. Iar intreaga lucrare s-a facut intr-o luna si jumatate, fata de trei luni cat se planificase initial! Ce mai ramanea, totusi, de facut? „De vopsit parapetii din dreptul trotuarelor, iar Telecom sa faca modernizarea racordurilor la cablurile ce se deruleaza sub trotuarul stang (in sensul de mers spre oras), deoarece nu se poate termina respectivul trotuar” – ne-a mai declarat dirigintele de santier.
Cat despre banii cheltuiti cu reparatia si consolidarea podului si care „il dor” pe Dan Prodan din Breaza, trebuie sa-i spunem ca ei au fost dati de catre Consiliul Judetean – cea mai mare parte, si din bugetul orasului, suma fiind aprobata, totusi, de consilierii locali care, in fapt, reprezinta intreaga populatie din Breaza.
Leon CHIRILA

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentRecord de caldura la Washington
Articolul următorGHID NATURIST