Recent, s-au incheiat reparatiile strazilor Furnica si Manastirii din Sinaia. Acestea asigura principala cale de legatura dintre centrul orasului si Drumul Cotei – artera intens tranzitata de turisti datorita faptului ca este singurul drum rutier spre Cota 1.400. Dupa modelul Strazii Mihail Kogalniceanu, a carei renovare a fost realizata anul trecut, si pe aceste strazi, piatra cubica scoasa de pe carosabil a fost folosita pentru pavarea trotuarelor. De asemenea, au fost amenajate doua sensuri giratorii si a fost creat un mic scuar decorativ.
„Pe vremuri, pe timpul regelui Carol I, toate strazile din Sinaia erau pavate cu piatra cubica. Din pacate, acum nu se mai gaseste piatra cubica de aceeasi calitate, pentru a reface drumurile asa cum au fost ele la inceput, ne-a declarat primarul Vlad Oprea. Totusi, pentru a pastra aerul de epoca al acestor strazi, m-am gandit ca toata piatra cubica pe care o vom recupera de pe strazi sa o folosim pentru pavarea trotuarelor. Este o piatra foarte rezistenta, care poate dura sute de ani. Am facut acest lucru si pe strazile Theodor Aman, Casariei sau Mihail Kogalniceanu. Vreau sa procedam la fel pentru intreaga zona veche a orasului, in special pentru Strada Cuza Voda, a carei reparare va incepe in curand”. Primarul a tinut sa ne spuna ca, in mandatele trecute, piatra cubica si bordurile de pe vremea regilor au fost irosite.
„Din pacate, in administratia trecuta, bordurile de piatra de pe Strada Manastirii au fost inlocuite cu borduri de ciment, care, intre timp, s-au erodat si am fost nevoiti sa le schimbam la doar cativa ani dupa ce fusesera montate. De asemenea, peste piatra cubica de pe Strada Furnica fusese turnat asfalt. Renovand aceasta strada integral, am gasit piatra cubica astfel ingropata si, bineinteles, am scos-o si am refolosit-o la pavarea trotuarelor”.
(I.S.)