Asociatia Romana a Bancilor va infiinta, in anul 2007, o institutie menita sa medieze eventualele conflicte aparute intre banci si clientii lor. Aceasta institutie va fi un arbitru independent, care va oferi solutii in cazul reclamatiilor primite din partea clientilor, partile fiind obligate sa se supuna acestor decizii. De asemenea, Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Banca Nationala vor propune modificari in legea privind dobanda anuala efectiva. Astfel, se intentioneaza ca ANPC sa fie singura institutie implicata in aplicarea legii, constatarea neregulilor si sanctionarea bancilor si a altor institutii care ofera credit de consum, astfel de activitati fiind deocamdata apanajul unic al Bancii Nationale. Va fi realizat de asemenea si un cod de conduita a bancilor si institutiilor financiare, ce va contine proceduri de lucru generice in relatiile cu clientii si partenerii. Toate aceste actiuni sunt menite sa imbunatateasca relatiile dintre banca si clienti sau dintre banca si partenerii sai. Tot anul viitor sistemul de informatizare al bancilor va fi mult mai bine pus la punct, clientii si potentialii clienti urmand sa beneficieze de mai multe date privind produsele si serviciile bancare oferite si costurile acestora. Reprezentantii bancilor spera ca toate aceste actiuni vor duce la cresterea prestigiului institutiilor bancare si vor diminua numarul de clienti nemultumiti.