Primarii au fost dadaciti ieri pe tema achizitiilor publice, la intalnirea organizata de Institutia Prefectului si Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice. Presa nu a avut acces, explicatia prefectului Corneliu Popescu fiind aceea ca toate scaunele din sala de 200 de locuri din Casa Alba au fost ocupate. Ca atare, jurnalistii n-ar mai fi avut loc !?! Chiar si asa, ceva-ceva tot am aflat despre ceea ce s-a discutat, timp de vreo doua ore. Ce li s-a spus ? In primul rand, sa deschida bine ochii atunci cand vor face achizitii publice. Daca nu vor putea sa-si organizeze, la nivelul primariei, un compartiment special de achizitii, pot sa apeleze si la un consultant care stapaneste acest domeniu. Obligatoriu, vor trebui sa stie sa lucreze pe calculator si sa navigheze pe Internet, pentru ca acesta va fi principalul mod de comunicare cu cei de la Bucuresti. Nu in ultimul rand, alesii locali au obligatia sa tina cont si de nemultumirile celor care s-au simtit nedreptatiti, atunci cand s-a facut vreo achizitie. Conform actului normativ privind atribuirea contractelor de achizitii publice (OUG 34/2006), in termen de 5 zile de la primirea notificarii privind contestatia, autoritatea contractanta – adica autoritatea locala – are obligatia sa transmita la Bucuresti, la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, punctul sau de vedere. Insa, aici i-aici ! La primirea contestatiei, Consiliul respectiv poate solicita primariei sa comunice, tot in 5 zile, toate documentele aflate in dosarul de achizitie publica. In caz de neconformare, exista sanctiunea unei amenzi pentru fiecare zi de intarziere, de 20% din salariul minim lunar pe economie, aplicata direct… primarului.
N.D.

DISTRIBUIȚI
Articolul precedentINCHIDEREA EDITIEI
Articolul următorPetrolul 40