Romanii incep sa cheltuiasca din ce in ce mai multi bani pentru haine si pantofi. O dovedeste un studiu realizat de Euromonitor. Vanzarile de imbracaminte si incaltaminte au crescut, anul trecut, cu 10 procente fata de 2004. Este cea mai mare crestere inregistrata in ultimii cinci ani. Cu toate acestea, romanii nu au, in continuare, suficiente haine si incaltari. O explicatie data de Euromonitor ar fi aceea ca, in ultimii ani, romanii au inceput sa-si cumpere produse de marca, mai scumpe. Vanzarile de imbracaminte si incaltaminte din Romania au ajuns la 1,1 miliarde de lei adica 305,5 milioane de euro. Estimarile pentru 2006 sunt si mai optimiste, mai ales datorita reducerilor practicate la sfarsitul sezonului de vara. Conform studiului Euromonitor, romanii incep sa prefere sa cumpere un produs de firma, in loc de trei sau patru, fabricate mai slab calitativ. Potrivit studiului, romanii au, in medie, cinci perechi de pantofi. Mai mult de jumatate dintre acestia nu au incaltaminte de iarna, iar peste 30% au doar o pereche de ghete sau cizme. De asemenea, 30% dintre romani nu au sandale. Cei mai cumparati sunt pantofii sport, care pot fi purtati si in sezonul rece, si in cel cald.