Nu exista o regula generala dar, mai ales atunci cand telefonam unei cunostinte, trebuie sa avem grija sa n-o facem nici prea devreme, dimineata, nici prea tarziu, seara. In principiu, e bine sa cunoastem programul prietenilor si sa-l respectam, nederanjandu-i. Cine tine sa aiba liniste, sa studieze sau sa se odihneasca isi poate lua insa masuri de precautie: va scoate de pilda telefonul din priza pentru o scurta perioada de timp. De asemenea, robotul, care tinde sa se generalizeze, ne scoate din impas daca avem mesaje importante de primit sau daca vrem sa stim cine ne-a cautat in timpul cand nu am fost acasa si, din diverse motive, nu am raspuns. Ce facem atunci cand nu ne raspunde la telefon persoana pe care o cautam, ci altcineva ? Bunul simt ne obliga sa salutam interlocutorul, sa-i spunem cine suntem si ce vrem, sa ne cerem scuze ca-l deranjam, multumindu-i ulterior pentru informatiile pe care ni le da. Daca, dimpotriva, noi ii dam relatii celui care este cautat, nu vom spune niciodata: „Esti chemat la telefon” sau „Pisalogul te cheama la telefon”, ci sa spunem firesc, de exemplu: „Radule, te cauta domnul Popa la telefon”.
In relatiile de serviciu insa, nu trebuie sa uitam sa ne spunem si functia: „Sunt directorul Popescu si as dori sa vorbesc cu domnul…” Altceva este cand secretara face legatura spunand „Aveti legatura cu domnul director Popescu”.
Daca, din intamplare, am gresit numarul de telefon, trebuie sa ne cerem scuze. De asemenea, trebuie sa avem grija, sa tinem receptorul corect in timpul unei convorbiri, pentru ca altfel nu ne vom auzi bine. Daca o convorbire se intrerupe, va suna din nou cel care a telefonat si nu cealalta persoana. Cautandu-se reciproc in acelasi timp, telefonul va suna ocupat la nesfarsit.