Autostrada va strabate 5 kilometri, dar va afecta doar cateva proprietati

Repudiat la inceput, pe motiv ca este un proiect prea costisitor, gandit de fostul Guvern PSD, constructia autostrazii Bucuresti-Brasov a fost repusa pe tapet de actualii reprezentanti ai puterii. Si, desi mai trecuse odata prin aceasta faza, tot la stadiul de avizare se afla. Adica se discuta, pe harta, pe unde va trece, ce solutii tehnice va presupune si cate proprietati vor fi afectate de viitorul traseu. Iar cei chemati sa-si dea cu parerea – pentru ca decizia se va lua tot la Bucuresti – sunt reprezentantii localitatilor prin care urmeaza sa treaca autostrada. Mai precis, proiectantii au decis sa consulte si specialistii in urbanism, de la primariile implicate in proiect. „A mai fost eliberat un aviz, conform caruia s-a intocmit un certificat de urbanism pentru tot judetul. Dar a expirat. Asa ca fiecare localitate reavizeaza traseul. La noi, Consiliul Local a cerut sa fie respectate cateva criterii importante: autostrada sa se construiasca cat mai aproape de sol, sa fie intre firul apei si calea ferata, pentru a nu afecta proprietati, iar legatura intre cartierele despartite de raul Prahova sa se faca cu poduri suspendate”, ne-a declarat Andrada Nemeti, sef Serviciu Urbanism in cadrul Primariei Busteni. Aceasta sustine ca autostrada va strabate orasul pe o lungime de 5 km si ca cele mai apropiate puncte de acces din DN 1 (noduri auto) vor fi la Sinaia si Predeal. Iar lucrul cel mai important este ca foarte putine proprietati private vor fi afectate de traseu. „Este vorba despre loturi aflate in apropierea Castelului Cantacuzino. Acolo se vor face exproprieri la valoarea ce va fi stabilita de experti autorizati”, a mai precizat Andrada Nemeti.
Iulian M.