V. Stoica

După reluarea licitației organizate pentru modernizarea podețului metalic de la Pantazi, care trece peste râul Teleajen, Primăria Valea Călugărească a reușit să finalizeze procedura de achiziție și să încheie contractul de lucrări, a cărui valoare este de 728.226,41 de lei fără TVA, constructorul desemnat fiind Strabenbau Logistic, o firmă din județul Prahova. Potrivit documentației, printre lucrările de modernizare a ”punții pietonale accidental carosabilă” (denumirea oficială a podului de la Pantazi) se află montarea elementelor lipsă la infrastructuri și suprastructură, înlocuirea elementelor ce nu pot fi reparate la infrastructuri și suprastructură, consolidarea infrastructurilor existente, consolidarea tablierului pe ultimele patru deschideri (care nu au fost reabilitate în anul 2005); prevederea de dispozitive de acoperire a rosturilor de dilatație; protejarea tuturor elementelor metalice ale infrastructurilor și suprastructurii împotriva coroziunii și altele.
Singura cale directă de acces dinspre Ploiești spre comunele din sudul județului Prahova – parțial spre două sate importante din comuna Valea Călugărească, dar și spre Dumbrava și Drăgănești – este podul șubred din metal, cu un singur sens, peste râul Teleajen, la Pantazi, sat component al comunei Valea Călugărească. Pe această rută, se reduce timpul de deplasare dinspre și spre Ploiești, dar și o distanță de circa 15 kilometri. Oamenii din localitățile respective nevoiți să facă naveta la Ploiești sunt îngrijorați de starea precară a structurii. Dincolo de aceasta, mai rămâne și rândul care se creează la orele de vârf, atât într-o parte, cât și în cealaltă a podului metalic cu un singur sens.
Poate că autoritățile județene ar trebui să aibă în vedere și o eventuală investiție într-un adevărat pod peste Teleajen, la Pantazi, care este mult mai important pentru mii de locuitori ai județului Prahova decât o centură ocolitoare a unui oraș, prea puțin folosită de prahoveni.
Podul de la Pantazi a fost reparat în urmă cu 17 ani, după ce a fost afectat puternic de o viitură venită pe râul Teleajen, însă nicio autoritate nu a avut în plan proiectarea și execuția unei alte structuri, mult mai solide și cu două benzi de circulație. Cu atât mai mult cu cât autospecialele Ambulanței – sau ale pompierilor – nu pot trece pe structura existentă, din cauza dimensiunilor și a tonajului.