V. Stoica

Opt școli din județul Prahova au primit, în cadrul ședinței de ieri a Guvernului României, fondurile necesare pentru asigurarea hranei elevilor, în cadrul programului-pilot derulat la nivel național.
Astfel, județului Prahova i-a fost distribuită suma de 4.011.000 de lei, cea mai mare sumă, de aproape un milion de lei ajungând la două unități de învățământ din comuna Târgșoru Vechi. Fondurile alocate fiecăreia dintre școlile incluse în program, din județul Prahova, sunt: Școala Gimnazială comuna Florești – 625.000 de lei, Școala Gimnazială comuna Târgșoru Vechi – 383.000 de lei, Școala Gimnazială sat Strejnicu, comuna Târgșoru Vechi – 610.000 de lei, Școala Gimnazială Poseștii Pământeni, comuna Posești – 441.000 de lei, Liceul Tehnologic ”Carol I” comuna Valea Doftanei – 646.000 de lei, Școala Gimnazială comuna Șotrile – 297.000 de lei, Școala Gimnazială comuna Aluniș – 389.000 de lei și Școala Gimnazială ”Traian Săvulescu” comuna Izvoarele – 620.000 de lei.
Potrivit notei de fundamentare a Hotărârii de Guvern, prin OUG nr. 105/2022, cu modificările ulterioare, s-a aprobat continuarea Programului – pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preșcolarii și elevii din 450 de unităţi de învățământ preuniversitar de stat.
Adoptarea acestei Ordonanțe de urgenţă a Guvernului face parte din măsurile rapide și coerente de intervenție integrată pentru diminuarea riscului de excluziune și de abandon școlar care grefează asupra populației școlare din medii dezavantajate geografic, economic sau social, contribuind în final la realizarea obiectivului major al Ministerului Educației și anume asigurarea accesului echitabil și nediscriminatoriu la o educație de calitate a tuturor copiilor și tinerilor din România.
Aplicarea proiectului pilot prevăzut de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 105/2022, cu modificările ulterioare, privind aprobarea continuării Programului-pilot de acordare a unui suport alimentar pentru preșcolarii și elevii din 450 de unităţi de învățământ preuniversitar de stat, are ca rezultate așteptate colectarea de date reale privind capacitatea unităților de învățământ în implementarea programelor de acest tip, crearea motivării pentru învățare și asigurarea igienei muncii intelectuale la vârste școlare diferite și în contexte de învățare diferite, indiferent de mediu, vârstă școlară, orientări culturale sau religioase.