V. Stoica

Extrem de puține persoane folosesc pasarelele pietonale metalice pentru a trece de pe o parte pe cealaltă a drumului național DN1, în localitățile de pe Valea Prahovei. Cu toate că au fost construite pentru reducerea numărului accidentelor rutiere în care sunt implicați pietoni, aceste pasarele nu sunt foarte simplu de utilizat, dată fiind distanța dintre trepte, dar și riscurile la care se supun persoanele cu probleme locomotorii. Pentru vârstnici, este imposibil să le folosească pentru a traversa, la înălțime, cel mai intens circulat drum național din țară.
Și, pentru că le este greu să construiască alte variante accesibile pentru toată lumea, cei de la CNAIR au lansat o procedură de achiziție pentru expertizarea tehnică și pentru documentația de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI) pentru cele opt pasarele pietonale aflate între Comarnic și Azuga.
Trei firme s-au înscris la licitație: Pod Proiect, Consultanță pentru infrastructuri terestre – CONSIT și Total Business Land SRL. Niciuna dintre acestea nu este înregistrată în județul Prahova.
Conform documentației, obiectivul general al proiectului este de a stabili starea tehnică a pasarelelor existente pe DN1 între Comarnic și Azuga, în vederea efectuării lucrărilor de modernizare a acestora. Aceasta ar trebui să ducă la identificarea celor mai bune soluții tehnice necesare pentru accesarea de către pietoni a celor opt pasarele, pentru creșterea gradului de siguranță a pietonilor și scăderea numărului accidentelor rutiere, prin traversarea drumului național DN1 de către pietoni prin locuri neamenajate.
Valoarea estimată a contractului este de 320.000 de lei fără TVA.
Sursa foto: ZiardeBusteni.ro