Nu se excludea nici întreruperea spontană a circulaţiei mijloacelor de transport în comun!

N.Dumitrescu

Ieri dimineață, angajații societății de transport public din Ploiești TCE au intrat în grevă japoneză – demersul lor fiind vizibil prin faptul că mijoacele de transport în comun au circulat cu farurile aprinse – nemulțumiți că nu s-a ajuns la nicio înțelegere cu conducerea societății, principalele revendicări fiind de natură salarială.
”N-am picat de comun acord la discuțiile pentru noul contract colectiv de muncă. De două luni se tot fac negocieri, însă revendicările noastre nu sunt luate în seamă. Am cerut majorarea salariilor şi să fie acordate la timp – pentru că au mai fost și întârzieri, așa cum s-a întâmplat și în perioada Sărbătorilor de Iarnă – dar și a valorii bonurilor de masă, întrucât și prețurile au crescut, iar salariații nu mai fac față cheltuielilor zilnice. Pentru că nu am găsit nicio înțelegere, am recurs la declanșarea conflictului de muncă. Vom fi în grevă japoneză poate și mâine(n.n-marţi) și poimâine, însă nu este exclusă nici o grevă spontană, care să ducă la întreruperea transportului în comun din oraș”, ne-a declarat, ieri, Ion Mișcă – liderul Sindicatului Transportatorilor din Ploiești, care reunește peste 700 de membri, angajați ai TCE Ploiești.
Neștiind dacă și celălalt sindicat din cadrul TCE Ploiești susține aceleași demersuri, întrebat cum se poate merge înainte în ceea ce privește formele de protest, întrucât cererea sindicaliștilor a fost respinsă de către Inspectoratul Terirorial de Muncă Prahova, interlocutorul nostru ne-a precizat: ”ITM Prahova nu ne-a ajutat niciodată cu nimic. Cererea înregistrată la ITM Prahova, ce viza declanșarea conflictului colectiv de muncă, a fost respinsă pe motiv că este stare de alertă și că pe stare de alertă contractele de muncă se prelungesc automat. Dar ITM Prahova plătește oamenilor facturile, creditele la bancă? Ne asigură ITM un nivel de trai decent? Nu! Noi mergem înainte cu revendicările noastre și eu susțin membrii sindicatului pe care eu îl conduc”!
Potrivit acestuia, ”salariul de bază net al unui șofer este de 26-28 de milioane de lei vechi, la care se mai adaugă alte 2 milioane de lei vechi pentru orele suplimentare”, bani care sunt puțini în contextul creșterii prețurilor, drept pentru care s-a cerut majorarea lefurilor cu 10%, dar și ca valoarea celor 10 bonuri de masă care se acordă lunar să fie majorată de la 10 lei la 20 de lei.
Potrivit lui Ion Mișcă, dialogul cu conducerea TCE pe tema salarizării va continua, în această săptămână fiind programate noi discuții cu reprezentanții municipalității, se speră inclusiv și cu primarul, deoarece TCE Ploiești mai are de recuperat sume importante în contul subvențiilor pe care societatea le primește pentru transportul în comun.