Violeta Stoica

Minunatele parcări de scurtă durată și spațiile de servicii care ar fi trebuit să apară deja pe autostrada București-Ploiești au rămas tot pe hârtie, până în prezent.
Potrivit reprezentanților Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care au făcut public stadiul proiectelor care se aflau în derulare în luna septembrie, sunt probleme în privința contractului încheiat de CNAIR cu o asociere de firme declarată câștigătoare în urma licitației (S.C. GOOD PROD S.R.L.-S.C. AXIA S.R.L. – TRANSPROIECT 2001 S.A.). Printre acestea se regăsesc, conforma CNAIR, încheierea Actului Adițional nr. 1 privind schimbarea denumirii Asocierii (Transproiect 2001 a devenit Iptana Transproiect), reprezentanții companiei de drumuri afirmând că neîncheierea Actului Adițional conduce la întârzieri în implementarea Contractului de proiectare și execuție, din cauza faptului că antreprenorul nu s-a prezentat la semnarea Actului adițional nr. 1.
Pe de altă parte, însă, din cauza falimentului unuia dintre asociați, SC AXIA SRL, membrii rămași în asociere au întocmit un alt act adițional la acordul de asociere și și-au luat angajamentul să continue și să finalizeze lucrările cu SC GOOD PROD SRL – lider în asociere.
Contractul de proiectare și execuție a parcărilor de scurtă durată și a spațiilor de servicii pe autostrada București – Ploiești are o valoare de 35,7 milioane de lei, cu termen de finalizare a lucrărilor… noiembrie 2018, deși, potrivit CNAIR, stadiul fizic al lucrărilor este de doar 7,71% și stadiul financiar este zero!
În luna martie 2017, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere anunța că a început aplicarea contractului de proiectare și de lucrări pentru realizarea spațiilor de parcare de scurtă durată de pe traseul autostrăzii București-Ploiești. Asocierea cu care a fost încheiat contractul de prestări servicii și de lucrări a primit ordinul de începere în primăvara anului trecut doar pentru partea de proiectare.
Conform contractului, proiectarea ar fi trebuit să fie finalizată până în luna mai a anului trecut, pentru ca în următoarele patru luni, deci în principiu până la finalul anului 2017, să și fie executate spațiile respective.
Pe tronsonul prahovean al A3 ar trebui să fie realizate două parcări de scurtă durată (pe stânga și pe dreapta autostrăzii), la Gherghița și Râfov, precum și un spațiu de servicii tip S1, la km 57, adică în zona comunei Bărcănești.
Potrivit documentației pe baza căreia a fost încheiat contractul de proiectare și de execuție a parcărilor și a spațiilor de servicii de pe tronsonul București-Ploiești al autostrăzii A3, pentru fiecare parcare de scurtă durată/ spaţiu de servicii, lucrările vor include (dar nu se vor limita) la structura rutieră din beton, clădire WC public din beton armat, cu toate dotările asigurate antifurt, stație de epurare, stație de pompare ape uzate, stație de pompare apă potabilă și incendiu, parcare autocamioane, autobuze și autoturisme, rezervor de apă, împrejmuire exterioară și, bineînțeles, marcaje rutiere. Pentru siguranța circulației, fluxurile de trafic ușor ar urma să fie separate de cele de trafic greu, iar locurile de parcare destinate persoanelor cu handicap să fie amplasate cât mai aproape de clădirea WC-ului public.