Violeta Stoica

Troleibuzele Neoplan care încă mai circulă pe străzile din Ploiești au nevoie de extrem de multe piese de schimb pentru a mai putea să asigure transportul călătorilor care le utilizează. Multe dintre Neoplanele fabricate în 2001 și cumpărate second hand de Primăria Ploiești – zece ani mai târziu – contra sumei de 150.000 de euro bucata, pe vremea când primar al Ploieștiului era Andrei Volosevici, au ajuns pe butuci. Unele mai donează și acum piese pentru suratele lor care încă mai circulă, altele au ajuns doar caroserie…
Transport Călători Express caută din nou piese de schimb pentru troleele Neoplan vechi deja de 17 ani, componentele necesare fiind însă puțin probabil să existe pe piață, din cauza faptului că aceste mijloace de transport în comun au fost fabricate în serie limitată!
Totuși, TCE vrea să achiziționeze o sumedenie de piese – componente electronice, capete captator (care alimentează cu energie electrică troleele), componente pneumatice hidraulice, de direcție și altele – fără de care multe alte troleibuze ar putea să rămână definitiv la depou, valoarea acestei tranzacție ridicându-se la cel puțin 145.000 de euro și la maximum 342.000 de euro.
Mijloacele de transport în comun de 150.000 de euro bucata au fost inclusiv în vizorul reprezentanților Camerei de Conturi Prahova, care au scos la iveală și alte posibile „ciudățenii” legate de derularea contractului de furnizare a celor 24 de troleibuze.
În procesul verbal încheiat la sfârșitul lunii aprilie 2012, de către reprezentanții Camerei de Conturi Prahova, după efectuarea auditului financiar aferent activității derulate de RATP în anul anterior, se vorbea despre „plăți nelegale” de 446.603,60 de lei plus dobânda aferentă (31.050 de lei), dintr-un credit bancar, achitate de Primăria Ploiești societății care a furnizat cele 24 de troleibuze Neoplan, în urma încheierii contractului nr. 5691/26.03.2010.