V. Stoica
Reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) au reacționat, chiar în ziua apariției în ziarul Prahova a articolului “CNADNR se încurcă în propriile bâlbâieli privind autostrada Comarnic-Brașov”, recunoscând, prin precizările pe care le-au făcut, că răspunsul anterior transmis cotidianului nostru a fost incomplet.
Arătând că, de fapt, nu ar exista diferențe de opinii între răspunsurile pe care biroul de presă al CNADNR le-a transmis la solicitarea ziarului Prahova și declarațiile directorului general Cătălin Homor, reprezentanții companiei respective au înțeles că răspunsurile către mass-media ar trebui să fie mult mai elaborate, și nu tratate expeditiv.
CNADNR a venit, prin urmare, cu următoarea completare referitoare la proiectul autostrăzii Comarnic-Brașov, precizări pe care noi le făcusem deja în articolul publicat în ziarul nostru:
“Pentru obiectivul de investiţii „Proiectare şi execuţie Autostrada Bucureşti – Braşov, Tronson Comarnic – Braşov, Lot 1: sector Comarnic – Predeal, km 111+300 – km 115+300; Lot 2: sector Predeal – Cristian, km 162+300 – km 168+600 şi Drum de Legătură”, membrii Comisiei de Evaluare se află în procedura de evaluare a ofertelor în baza observaţiilor transmise de către observatorii UCVAP (Unitatea de Coordonare şi Verificare a Achiziţiilor Publice) din cadrul ANAP, desemnaţi pentru această procedură.
Așadar, la momentul actual, nu se mai pune problema reluării procedurii de atribuire a întregului tronson Comarnic – Brașov prin concesiune, așa cum s-a încercat anterior, ci autostrada a fost împărțită în cinci loturi, la care se adaugă cele două variante de ocolire, ce pot deveni parte integrantă din autostradă. În cadrul Master Planului General de Transport este prevăzut ca autostrada să fie
finalizată integral în 2020-2021”.