• Acestea vor fi „la dispozitie” pentru inlocuirea, la nevoie, a celor aflate acum in circulatie

In urma unei decizii a Consiliului de Administratie al Regiei Autonome de Transport Public Ploiesti, zece troleibuze din „vechea garda” vor fi reintroduse in traficul din municipiu. Cele zece trolee fusesera, initial, pe lista de casare, insa s-a ajuns la concluzia ca acestea ar putea fi „reactivate”, si nu date la fier vechi. Dupa ce vor fi expertizate tehnic si va fi prezentat un raport referitor la starea lor, decizia finala de reintroducere in transportul in comun ploiestean va fi luata abia dupa parcurgerea acestor etape strict necesare pentru siguranta circulatiei si a calatorilor.
„Reactivarea celor zece troleibuze este necesara, pentru ca avem probleme foarte mari cu troleele Neoplan second-hand, care sunt acum in circulatie in Ploiesti. Pentru ca nu ne putem permite sa nu asiguram linia de troleibuze, am propus aceasta varianta de rezerva. Un alt motiv pentru care s-a hotarat repunerea in circulatie a vechilor troleibuze este acela ca exista o propunere de extindere a firului de contact pana la Parcul Industrial Ploiesti, pentru a se putea ajunge si acolo cu acest mijloc de transport in comun. Deocamdata, aceasta extindere este in faza de proiect, insa, daca va fi pusa in practica, se va reduce considerabil consumul de motorina necesara autobuzelor ce efectueaza cursele catre zona respectiva, in prezent”, a declarat Cristian Iancovici, directorul RATP Ploiesti.
Cele zece troleibuze pe care le doreste „reactivate” conducerea Regiei Autonome de Transport Public Ploiesti au fost fabricate in urma cu 20-25 de ani, dar, potrivit reprezentantilor societatii, sunt o varianta viabila in cele doua cazuri pentru care ar putea fi folosite.
V.STOICA