• Recent, deputatul PDL prahovean George Ionescu a fost acuzat ca lucreaza la modificarea normelor pentru propriul interes

La sfarsitul saptamanii trecute, Consiliul Concurentei a dat publicitatii un punct de vedere referitor la unele initiative de schimbare a Legii taximetriei, modificari considerate a fi „in contradictie cu principiile liberei concurente”.

Autoritatea romana de concurenta face referire la initiativele privind stabilirea unor tarife unice pentru operatorii de taximetrie si la cele care vizeaza limitarea severa a posibilitatii de a efectua activitati in acest domeniu in afara ariei localitatii in care este emisa licenta de transport. „Prin urmare, autoritatea romana de concurenta a transmis opinia sa comisiilor de specialitate si Biroului Permanent al Camerei Deputatilor, considerand ca aceste proiecte de modificare ar trebui respinse de catre Parlamentul Romaniei. Legiferarea unui tarif unic ar echivala, practic, cu consacrarea existentei unor carteluri pe aceasta piata”, informeaza Consiliul Concurentei.
Dupa cum v-am mai informat, recent, George Ionescu, deputat PDL de Prahova, membru al Comisiei pentru Industrie si Servicii din Camera Deputatilor, a fost acuzat de catre Asociatia Profesionala a Transportatorilor in Regim de Taxi si Inchiriere (APTRTI) ca lucreaza la modificarea normelor privind serviciile de taximetrie pentru propriul sau interes.
Reprezentantii APTRTI i-au solicitat chiar deputatului pedelist demisia de onoare, acuzandu-l pe parlamentarul PDL de „conflicte de interese”. De asemenea, asociatia mentionata a cerut si demararea unor anchete guvernamentale care sa determine modul in care a fost legiferata, de-a lungul timpului, activitatea de taximetrie in Romania. „Solicitarea noastra este facuta pentru a curata aceasta activitate de caracatita mafiota ce a cuprins-o”, arata asociatia taximetristilor.
Nemultumiti de modul in care s-au realizat discutiile referitoare la schimbarile legislative care ii privesc direct, reprezentantii taximetristilor din asociatia profesionala mentionata spuneau ca schimbarile considerate aberante au fost propuse „cu usile inchise”, tocmai pentru ca parlamentari ca George Ionescu sa poata profita de „cate o felie din tort” (considerat a fi legea in sine).
Printre modificarile considerate aberante de catre asociatia mentionata se afla inclusiv prevederea care vizeaza obligativitatea ca un Dispecerat Taxi sa detina si un anumit parc propriu de masini, adica minimum 50 de autovehicule autorizate pentru taximetrie. Pentru ca, spun membrii Asociatiei Profesionale a Transportatorilor in Regim de Taxi si Inchiriere, „autorizatiile taxi sunt limitate numeric la 4 autorizatii taxi/1000 de locuitori, 80% dintre marile Dispecerate la nivel national nu vor putea sa indeplineasca aceasta conditie. Un exemplu de avantaj pe care acest grup de interese l-ar avea in acest caz este la Ploiesti, unde domnul deputat PDL de Prahova George Ionescu, membru al Comisiei pentru Industrii si Servicii, impreuna cu familia sa, detine o firma de taxi (Genen Galaxy) ce depaseste 50 de autorizatii taxi, singura de altfel din Ploiesti. In acest caz, dispeceratul firmei respective va avea monopol absolut in Ploiesti, devenind peste noapte un dispecerat cu aproximativ 1.000 de masini, dirijand piata dupa propriul interes si bunul plac”.
V.STOICA