Managementul Regiei Autonome de Transport Public Ploiesti a fost din nou luat la puricat in cadrul sedintei de marti a Consiliului Local Ploiesti.

Pentru ca raportul oficial al Camerei de Conturi Prahova, referitor la controlul situatiei, evolutiei si modului de administrare a patrimoniului public si privat al unitatii administrativ-teritoriale de catre RATP in ultimii ani, a iesit din nou la rampa, nici consilierii locali ai USL nu au ratat ocazia de a solicita precizari din partea conducerii acestei regii, in plenul sedintei alesilor ploiesteni. Si, pentru ca directorul general al RATP, Radu Popescu, nu a fost prezent la intrunirea care s-a desfasurat, marti, ca de obicei, la sediul acestei regii, singurul care a incercat sa dea lamuriri consilierilor a fost directorul tehnic al institutiei. Acesta nu a putut decat sa admita, cu jumatate de gura, faptul ca sistemul de „ticketing” (cartele magnetice) – prin implementarea caruia s-ar putea tine o evidenta foarte clara a calatoriilor persoanelor care beneficiaza de subventii la transportul in comun – ar fi mai bun decat cel actual. Ion Micu, reprezentantul RATP, a spus chiar ca aceasta idee a fost abandonata si a precizat ca, intr-adevar, in prezent, nu exista posibilitatea de a verifica numarul de calatorii efectuate de catre pensionari, de exemplu.
Camera de Conturi Prahova si ANAF au luat in vizor, anul trecut, Regia Autonoma de Transport Public Ploiesti. Printre abaterile imputate conducerii regiei ploiestene, despre care cotidianul Prahova a relatat, in cursul anului trecut, s-a aflat inclusiv depistarea unei neachitari a taxei pe valoarea adaugata in valoare totala de circa opt milioane de euro, suma corespunzatoare perioadei octombrie 2007 – decembrie 2010.
Pe de alta parte, directorul tehnic al regiei a mai recunoscut ca introducerea sistemului de identificare a calatoriilor cu cartele magnetice ar fi fost mult mai putin costisitor decat cele opt milioane de euro pe care le vrea, in prezent, Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
Desi nu este o noutate, regia condusa de Radu Popescu se ghideaza tot mai des dupa un principiu de management personal al directorului general: de ce sa fie ieftin transportul in comun, daca se poate scump?
V.STOICA