Desi a trecut aproape o luna si jumatate de la deschiderea noului hipermarket Kaufland, din nordul Ploiestiului, nu toate lucrarile de constructii in zona s-au terminat. Ne referim, concret, la investitia „Protejarea retelelor electrice afectate de inaltarea hipermarketului Kaufland”, al carei constructor desemnat este firma Energopetrol Campina. Primul termen de finalizare a lucrarilor a fost 15 septembrie 2011. Apoi, in urma actului aditional semnat de constructor cu beneficiarul investitiei ( SC Electrica – Sucursala de distributie energie electrica Ploiesti), a fost fixat un nou termen (30 noiembrie 2011), dar nici acesta nu credem ca va fi respectat. Vinerea trecuta, de pilda, n-am intalnit nici picior de constructor pe santierul cu pricina.
In momentul solicitarii avizului pentru racordarea la reteaua electrica a noului supermarket, cei de la Electrica le-au impus reprezentantilor Kaufland ca traversarea DN1 a cablurilor respective sa se faca pe sub pamant, asa cum s-a procedat si cu celelalte cabluri care alimenteaza o parte a orasului din Statia de 6 KV a Electrica, aflata in vecinatate. Actualmente, lucrarea este finalizata partial, in sensul ca doar o parte din noile cabluri electrice sunt conexate cu cele vechi, deci imensa groapa nu poate fi acoperita cu pamant (vezi imaginea alaturata). Dupa cum ne-a confirmat Elisei Scirenco – purtatorul de cuvant al Electrica, la scurt timp de la demararea investitiei, au aparut si primele probleme. „Acestea au vizat unele scapari in realizarea proiectului, de catre SC Protelco SRL Campina, motiv pentru care a fost nevoie, pentru continuarea lucrarilor, de intocmirea unor dispozitii de santier din partea reprezentantilor Kaufland, care au fost redactate cu intarziere, ceea ce a afectat si mai mult ritmul de lucru”. Intrebat ce parere are daca un neispravit ar sustrage macar o parte dintre cablurile respective, pentru a le valorifica drept fier vechi, acesta a raspuns:”Doamne fereste!. Ar ramane nealimentati o serie de clienti, caci ne-au mai furat cabluri si-n alta zona. In plus, in cazul de fata, pentru reconectarea acestora la retea, am fi obligati sa spargem asfaltul in zona, ceea ce inseamna costuri deloc de neglijat, dar si strangularea circulatiei rutiere tocmai pe DN1!”. La randu-i, sefa Serviciului Investitii din cadrul Electrica – ing. Doina Dragan – ne-a declarat ca principala vina pentru taraganarea lucrarilor revine constructorului. ” Acesta nu dispune de suficient personal calificat si, in plus, am constatat chiar si o atitudine de rea-vointa. Asa ca, degeaba ne-am tot reunit in sedinte, am fixat diverse termene, caci tot n-au fost respectate. Desi in contract se prevad si penalizari, in cazul nefinalizarii la termenul prevazut a lucrarilor, deocamdata n-am uzat de o asemenea clauza”.
In finalul documentarii noastre, am dorit sa aflam si punctul de vedere al constructorului: SC Energopetrol – Sucursala Liliesti. Vinerea trecuta, a fost prima oara cand am vrut s-o contactam telefonic, in doua randuri, pe directoarea Elena Marin, dar de fiecare data ni s-a raspuns ca „e pe teren”. Asa ca am revenit ieri dimineata, dar ni s-a precizat ca „doamna directoare este foarte ocupata, iar raspunsul la problema de care va interesati cautati-l la Electrica”. Am insistat cu un nou telefon, la care directoarea Marin ne-a raspuns, pe un ton intepat: „Ce legatura are Energopetrol Campina cu ziarul Prahova? Niciuna. Asa ca incheiem aici orice discutie”! Iar telefonul a fost inchis imediat. Doamna Marin, desi conduceti o firma cu capital privat, lucrarea pe care o executati este una de interes public, iar prin taraganarea acesteia – si nu o spunem noi, ci se vede cu ochiul liber, in plus confirmand-o si reprezentantii Electrica, la care ne‑ati pasat – exista riscul sa puneti in pericol alimentarea cu energie electrica a mii de locuitori ai cartierului Nord, precum si a unor firme din zona. Fiindca aproape ii invitati pe hoti sa fure „bratul” de cabluri din groapa, lasate vraiste. Atunci am dori sa vedem ce reactie aveti!
D. CONSTANTIN