În ultimele zile, zeci de persoane s-au înghesuit la Casa Judeţeană de Pensii Prahova încă de la primele ore ale dimineţii, chiar înainte de începerea programului instituţiei, pentru a putea intra în posesia biletelor de tratament solicitate. Ca urmare a îmbulzelii şi a aşteptării de câteva ore în picioare până la deschiderea oficială a programului de lucru cu publicul, ieri dimineaţă, unui bărbat în vârstă de aproximativ 70 de ani i s-a făcut rău şi a leşinat, fiind chemată Salvarea. Situaţia aceasta a fost creată şi de faptul că biletele de tratament repartizate de la nivel naţional Prahovei pentru cea de-a treia serie – respectiv 541 de bilete – au sosit de abia miercuri, pe 15 mai a.c., în condiţiile în care 85 dintre acestea erau pentru persoane care urmau să plece în staţiuni, în unele cazuri, începând chiar cu data de 16 mai. ,,Din păcate, repartiţiile biletelor de tratament nu se fac la Casa de Pensii Prahova, ci la nivel naţional. Pe de o parte, anul acesta a existat o oarecare întârziere în acordarea biletelor, iar pentru Prahova s-au alocat mai puţine prin comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. În plus, în cazul a 85 de persoane care au primit repartiţie pentru cea de-a treia serie de bilete repartizate judeţului nostru a existat un timp foarte scurt de ridicare a acestora. Concret, biletele au sosit la Casa de Pensii miercuri, pe 15 mai, iar primele plecări în cazul acestora erau programate deja pentru data de 16 mai, dar şi pentru 17 mai, 18 mai şi 19 mai’’, ne-a declarat Graziella Chiţu, purtător de cuvânt al CJP Prahova. ,,Pentru a-i ajuta pe beneficiari să se încadreze în timpul atât de scurt, aceştia au fost anunţaţi telefonic, iar pentru a evita aglomeraţia au fost aduşi oameni de la alte departamente ca să preia, să verifice actele şi a fost suplimentat şi numărul persoanelor de la casierie. Celor care locuiesc în Ploieşti, le luăm actele şi îi rugăm să se ducă acasă şi apoi să revină peste o oră-două, tocmai în ideea de a nu sta pe holurile instituţiei să le vină rău, iar pentru cei din alte localităţi rezolvăm pe loc solicitarea pentru că depind de diverse mijloace de transport cu care să se întoarcă acasă. Încercăm să facem tot ceea ce putem ca să îi ajutăm pe aceşti oameni. Cu astfel de situaţii ne-am mai confruntat şi anul trecut, în două rânduri, însă în general, odată cu afişarea repartiţiilor, beneficiarii au la dispoziţie aproximativ cinci – şapte zile ca să-şi ridice biletele’’, ne-a mai precizat interlocutoarea noastră. Cât despre bărbatul care a leşinat, purtătoarea de cuvânt a instituţiei ne-a mai precizat că a fost vorba despre un prahovean în vârstă de aproape 70 de ani, care locuia la un cămin din Braşov şi care a plecat de noaptea pentru a ajunge la timp să-şi ridice biletul de tratament, iar pe fondul oboselii şi a lipsei hranei la timp i s-a făcut rău ieri, în jurul orei 7 dimineaţa. Conform datelor statistice ale CJP Prahova, de la începutul anului şi până în prezent s-au înregistrat aproximativ 7.100 de cereri pentru acordarea biletelor de tratament. În ceea ce priveşte biletele efectiv repartizate în primele două serii, acestea au fost în număr de 204, pentru staţiuni precum Amara, Pucioasa, Sărata Monteoru, Lacul Sărat (107 în prima serie şi 97 în a doua serie). Pentru cea de-a treia serie au mai fost acordate încă 541 de bilete, fiind incluse şi staţiuni precum Mangalia, Băile Felix. Totodată, anul trecut, până la 31 mai, au fost valorificate 1.368 de bilete pentru Prahova, respectiv cu 623 de bilete mai multe decât anul acesta. Persoanele care vor să beneficieze de astfel de bilete pot depune încă solicitări în acest sens, pe care să le înregistreze cu 40 de zile înainte de luna pentru care solicită bilet. Oricum, repartizarea biletelor de tratament balnear se face nu în ordinea înscrierii, ci în baza unui punctaj pe care fiecare solicitant îl obţine în urma îndeplinirii unor criterii distincte pentru pensionari, asiguraţi, persoane cu handicap sau beneficiari de legi speciale.
C. DOBRE














