La sfârşitul săptămânii trecute, la Şcoala Gimnazială “Mănăstireanu Mihai” din Predeal-Sărari, s-a derulat activitatea didactică “Mărţişor literar – Ion Creangă”, parte a proiectului educaţional “Scara valorilor româneşti”. În acest context, elevii claselor gimnaziale – coordonaţi de profesoara de Limba şi literatura română Valentina Manache – împreună cu cei ai Colegiului “Nicolae Iorga” din Vălenii de Munte – îndrumaţi de profesorul Emil Muşat – au interpretat fragmente din operele marelui scriitor – “Pupăza din tei”, „La scăldat”, „La cireşe” ş.a.m.d, şi au transpus, totodată, grafic, figura marelui clasic. În urma jurizărilor făcute de către directoarea instituţiei din Predeal Sărari, prof. Maria Alexe, şi de cadrele didactice Valentina Manache, Cotună Bianca, Gabriela Pisău şi Cătălina Chiva, au fost desemnaţi şi câştigătorii, unele dintre lucrări urmând să fie expuse pe holurile din incinta Inspectoratului Şcolar Prahova.
În spiritul competiţiei născute din cunoaşterea şi punerea în valoare a operei marelui scriitor, şi în urma aplicării cunoştinţelor acumulate la testul propus de către organizatori, s-au evidenţiat elevii Avramescu Ioana, Comişel Daria, Toncu Alexandru, Timaru Răzvan, Necula Horaţiu, Stoian Viviana, Ioana Alexandru, Dinescu Mateea, Torofleacă Daniela, Popescu Beatrice (toţi de la Colegiul „Nicolae Iorga” Vălenii de Munte), şi Drăgnoiu Alice, Vlaicu Beatrice, Iamandei Claudia, Opincaru Mădălin, Dumitru Florin, Pişcan Elena, Pişcan Marian, Moise Ştefan, Frâncu Leonard, Tutucă Costi – de la Şcoala Gimnazială “Mănăstireanu Mihai” din Predeal-Sărari.
Potrivit precizărilor pe care ni le-a făcut coordonatorul activităţii didactice, Valentina Manache – profesor de Limba şi literatura română, “această acţiune extracurriculară a avut drept scop abordarea operei marelui scriitor şi familiarizarea elevilor cu o concepţie unitară vizavi de literatura pentru copii. Participarea acestora la eveniment – organizat cu prilejul împlinirii a 176 de ani de la naşterea scriitorului – a fost o şansă de a se implica în acest proiect şi de a-şi valorifica şi cunoştinţele şi înclinaţiile pentru literatură. În acest sens, până la sfârşitul acestui semestru vom continua să derulăm astfel de proiecte, menite să pună în valoare calităţile elevilor”.
(F.T.)














