Sportivi din 12 ţări, printre care campionii mondiali Ekaterina Lavrentjeva, din Rusia, şi Patrick Pigneter, din Italia, vor participa, începând de vineri, la două etape de cupă mondială la sanie de pistă naturală şi o etapă de cupă europeană, pe pârtia Bucovina din Vatra Dornei. Federaţia Internaţională de Sanie, Federaţia Română de Bob şi Sanie şi Clubul Sporturilor de Iarnă din Vatra Dornei organizează, în perioada 22 februarie – 03 martie 2013, două etape de cupă mondială la sanie pe pistă naturală (etapa a V-a şi etapa finală) şi o etapă de cupă europeană, pe pârtia Bucovina din Vatra Dornei, informează organizatorii. Etapa a V-a de Cupă Mondială va începe vineri, la ora 10:00, cu o sesiune de antrenament oficial. Concursul se desfăşoară pe patru categorii (individual masculin, feminin, dublu şi echipe) şi va avea participanţi din 12 ţări.
Ceremonia de premiere a etapei finale de Cupă Mondială va avea loc joi, 28.02.2013, şi îl va avea ca invitat de onoare pe preşedintele Federaţiei Internaţionale de Sanie, Josef Fendt. La eveniment vor participa reprezentanţi ai Federaţiei Internaţionale de Sanie, ai Federaţiei Române de Bob şi Sanie, ai Ministerului Tineretului şi Sportului, ai Consiliului Judeţean Suceava şi ai Primăriei Vatra Dornei. Pârtia “Bucovina” din Vatra Dornei este singura pârtie de pistă naturală din România omologată internaţional. Majoritatea etapelor de Cupă Mondială de Sanie se desfăşoară în Europa. În sezonul 2012/2013 doar două ţări organizează câte trei competiţii oficiale: Italia şi România (Vatra Dornei). În Romania, sania se practică în aproximativ 20 de cluburi sportive, dintre care două în Vatra Dornei (CSI şi CSS). Sportivii români participă în circuitul Cupei Mondiale de 4 ani. Sania a apărut ca sport în secolul XVIII, dar prima competiţie oficială a avut loc la Davos, în Elveţia, în anul 1814. Începând din 1954, există două categorii de competiţii de sanie – pe pistă naturală şi pe pistă artificială. Diferenţa principală ţine de profilul pârtiei şi de echipament. Pârtia naturală este îngheţată natural, în timp ce pârtia artificială este îngheţată cu instalaţii ce folosesc electricitatea. Pârtia naturală este la nivelul solului, pe când pârtia artificială este supraînălţată, ceea ce face ca maniera de condus să fie
diferită.