În numele celor 600 de salariaţi, ne manifestăm totala dezaprobare faţă de acţiunile iresponsabile ale unor persoane care în mod fraudulos se erijează în acţionari majoritari ai companiei şi care prejudiciază de o manieră ireparabilă interesele legitime ale UZTEL SA, ale creditorilor şi celor peste 900 acţionari ai societăţii.
Totodată, suntem solidari şi ne manifestăm susţinerea faţă de eforturile constante de restructurare şi profitabilizare a companiei, asumate de consorţiul de Administratori Judiciari EURO INSOL şi EUROINSOL CONSULTING.
La data deschiderii procedurii insolvenţei, respectiv 06 septembrie 2010, UZTEL SA se confrunta cu o situaţie dramatică materializată în lipsa comenzilor şi a lichidităţilor. Societatea avea în conturi 2.300 euro, 1.330 dolari şi 103.000 lei, salarii neplătite angajaţilor pe ultimele 5 luni, datorii la bugete de 27 milioane lei şi o pierdere de 17 milioane lei.
Prin eforturi comune asumate deopotrivă de administratorii judiciari, managerii şi angajaţii societăţii s-a reuşit într-un timp foarte scurt redresarea societăţii. Astfel, anul 2011 s-a încheiat cu un profit de 5,4 milioane lei şi disponibilităţi bancare de peste 10 milioane lei. Totodată s-a reuşit achitarea, la zi, a tuturor drepturilor salariale şi plata integrală a obligaţiilor fiscale şi comerciale.
În anul 2012, deşi societatea a funcţionat 7 luni sub imperiul unei sentinţe de faliment, rezultatul demersurilor judiciare ale aceluiaşi grup de acţionari, care urmăresc exclusiv interese personale în detrimentul intereselor companiei, UZTEL a reuşit să încheie şi acest an cu profit de 3,8 milioane lei şi fără datorii faţă de furnizori, bugete şi angajaţi. În conturile societăţii se înregistrau disponibilităţi băneşti în sumă de 25 milioane lei. Mai mult decât atât, după 33 de luni de suspendare, s-au reluat la tranzacţionare pe bursă acţiunile UZTEL începând cu 10 ianuarie 2013.
În cei aproximativ 2 ani de la deschiderea procedurii insolvenţei, societatea a achitat către bugete suma de 36 milioane lei, 78 milioane lei către furnizori şi 27 milioane lei către salariaţi. Fondul de salarii a fost majorat cu 12% în perioada 2012-2013. Mai mult decât atât nu s-a operat nicio disponibilizare colectivă.
Încă din 2011 s-a demarat un proces de relocare, comasare, redefinire a fluxurilor de producţie şi redimensionarea capacităţilor de producţie. De asemenea, s-au alocat resurse pentru retehnologizarea companiei, prin aceste măsuri urmărindu-se o mai mare competitivitate şi atarctivitate a produselor UZTEL pe piaţa internă şi externă.
Cel mai important capital al unei companii este încrederea partenerilor comerciali care se câştigă în ani şi se poate pierde într-o zi. De aceea, solicităm tuturor acţionarilor asigurarea unui climat propice realizării obiectivelor comune materializate în maximizarea profitului companiei în vederea plăţii tuturor creditorilor şi a ieşirii societăţii din insolvenţă.
Angajaţii companiei în calitatea lor de acţionari şi membri ai Asociaţiei UZTEL solicită Preşedintelui Asociaţiei dl.Constantin Trestioreanu convocarea în regim de urgenţă a unei Adunări Generale care să hotărască distribuirea către salariaţii asociaţi a acţiunilor subscrise şi plătite integral încă din 2009.

Zidaru Ion – Director general
Gheorghiu Gabriel – Director comercial
Poopescu Ileana – Director economic
Gruescu Şerban – Director producţie
Achim Adrian – Şef secţie sectoare calde
Anghel George – Şef secţie utilaj petrolier
Mihai Maria – Şef Serviciu Reurse Umane
Venete Constantin – Şef Serviciu Producţie
Marin Aurelia – Şef Serviciu Proiectare-Dezvoltare
Cutitei Petre – Preşedinte sindicat UZTEL
Bratu Constantin – Vicepreşedinte sindicat UZTEL
Telea Ion – Vicepreşedinte sindicat UZTEL
Dumitrache Neculai – Consilier sindicat UZTEL
Anghelache Pompiliu – Consilier sindicat UZTEL
Vasile Ion – Consilier sindicat UZTEL