Nu doar acoperirea schemelor de judecatori s-a numarat, anul trecut, printre preocuparile conducerii Tribunalului Prahova, dar si problema spatiilor in care magistratii si personalul de specialitate si auxiliar isi desfasoara activitatea. De fapt, in contextul in care, din anul 1990 si pana acum, a crescut numarul de cauze deduse judecatii, spatiile au ramas aproape la fel – insuficiente sau improprii derularii actului de justitie.
Prezentam, in randurile de mai jos, demersurile realizate, in anul 2012, pentru imbunatatirea conditiilor de lucru atat la Tribunalul Prahova, cat si la celelalte cinci judecatorii arondate.
Functionarea Tribunalului Prahova si cea a Judecatoriei Ploiesti in actuala cladire, de pe strada Gheorghe Lazar, au devenit – dupa cum ne-a precizat conducerea primei instante – “aproape imposibila nu doar din perspectiva pericolului pe care il reprezinta pentru integritatea si chiar viata personalului, dar si din cauza insuficientei spatiului. Iar pentru anul in curs, in conditiile in care se mizeaza pe ocuparea, prin concursuri, a tuturor posturilor vacante, si pe suplimentarea schemelor cu personalul necesar pentru operationalizarea Noului Cod de Procedura Civila, consolidarea cladirii se impune cu prioritate. Dar, lucrarile de reparatii capitale prevazute in proiectul tehnic sa demareze in acest an nu se pot realiza decat dupa evacuarea intregului imobil. In acest sens, au fost demarate cautarile pentru a identifica un sediu in Ploiesti, unde sa functioneze, provizoriu, ambele instante”.
De la Judecatoria Campina, anul trecut a fost transmis, pentru avizare, la Ministerul Justitiei, studiul de fezabilitate pentru renovarea unei parti a cladirii. Urmeaza ca instantei sa-i fie aprobati, cel mai probabil in cursul acestui an, indicatorii tehnico – economici.
Pentru Judecatoria Mizil urmeaza sa se construiasca un nou sediu, pe un nou amplasament, pe o suprafata de 1.200 de metri patrati, atribuiti de Consiliul Local. In acest sens, anul trecut a fost declansata procedura de achizitie publica pentru serviciile de proiectare, fiind desemnat si castigatorul. Nu a fost, insa, posibila semnarea contractului de servicii, deoarece pe parcursul anului 2012 ordonatorul principal de credite – Ministerul Justitiei – a retras alocatia bugetara prevazuta.
Judecatoria Valenii de Munte functioneaza intr-un spatiu inchiriat inca din 2007, iar anul trecut a fost incheiat un nou contract de inchiriere, valabil pentru o perioada de patru ani. Avand in vedere avizul favorabil privind construirea unui nou sediu, emis in anul 2011, de catre Ministerul Justitiei, societatea de proiectare desemnata castigatoare a intocmit studiul de fezabilitate si Planul Urbanistic de Detaliu. Acesta din urma a fost avizat in luna decembrie 2012 de catre Comisia Tehnica de Amenajare a Teritoriului si Urbanism a judetului Prahova.
La Judecatoria Sinaia, ca urmare a emiterii de catre Ministerul Justitiei a avizului favorabil pentru mansardarea unei cladirii anexa in vederea amenajarii unor spatii pentru depozitarea arhivei vechi, a fost declansata procedura de achizitie publica pentru lucrari de proiectare si executie. De asemenea, a fost desemnata si firma care se va ocupa de lucrari. Dar, in anul 2012, si la instanta sinaiana, ca si la judecatoria din Mizil, nu a fost posibila semnarea contractului de servicii deoarece, pe parcursul derularii procedurii, Ministerul Justitiei a sistat alocatia bugetara prevazuta pentru anul 2012.

Fl. TANASESCU