Atunci cand se trezesc la poarta firmelor cu persoane care pretind ca sunt inspectori fiscali, administratorii societatilor ar fi bine ca, inainte de a le pune la dispozitie documentele cerute, sa le solicite prezentarea noilor tipuri de legitimatii si insigne ( pe care le prezentam in imaginea alaturata), eliberate de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF). Potrivit Ordinului nr. 1.751/2012 al presedintelui ANAF, Serban Pop – care va intra in vigoare incepand cu data de 21 decembrie 2012 – noile legitimatii se acorda „personalului cu atributii de verificare fiscala, respectiv de stabilire, retinere si plata a impozitului pe venit asupra tuturor persoanelor, indiferent de forma lor de organizare, pe intregul teritoriu al tarii”. Aceste persoane cu imputerniciri speciale sunt desemnate de catre conducatorul structurii cu atributii de verificare fiscala, iar legitimatiile respective au regim special, sunt nominale si au valabilitate numai insotite de ordinul de serviciu semnat de seful institutiei din subordinea ANAF. Din cate am aflat, la nivelul Directiei Generale a Finantelor Publice Prahova, au fost desemnate sa aiba atributii de verificare fiscala un numar de 10 inspectori.
Distribuirea si numerotarea legitimatiilor-tip se fac de catre conducerea ANAF, pe baza solicitarilor administratiilor financiare judetene. In cazul pierderii sau al furtului legitimatiei, cel in cauza este obligat sa instiinteze, in termen de 48 de ore, directia emitenta, concomitent cu publicarea anuntului in presa.
C. DUMITRU














