La sfârşitul săptămânii trecute, mai exact pe data de 24 august a.c., la Buşteni, în prezenţa şefului Poliţiei Române, ofiţerii specialişti în sistematizare rutieră au stabilit că, peste o săptămână, vor fi amplasate, în această localitate, două semafoare inteligente pentru pietonii care nu pot folosi pasarelele pietonale. Decizia a avut la bază fluenţa traficului rutier şi reducerea evenimentelor grave, în contextul în care, conform unui comunicat al Inspectoratului General al Poliţiei Române, sâmbătă, în intervalul orar 6-18, au circulat, pe sensul Bucureşti – Braşov, 12.932 autovehicule, iar la coborâre, pe sensul Braşov-Bucureşti, 9.832 de autovehicule. S-a menţionat însă că, în ziua respectivă, traficul în zonă s-a desfăşurat fluent, fără sincope, ca urmare a instalării celor patru pasarele pietonale, la data de 17 august a.c., una în Comarnic, două în Buşteni şi una în Azuga, care au permis desfiinţarea a şapte treceri de pietoni din cele trei staţiuni, precum şi a montării separatoarelor de sens în centrul staţiunii Buşteni. Conform comunicatului menţionat, pe artera tranzitată nu s-au produs evenimente rutiere grave, un rol important avându-l, în acest sens, efectivele suplimentare de poliţişti rutieri, care au acţionat în vederea fluidizării circulaţiei auto astfel încât şoferii şi pietonii să se conformeze noii modalităţi de desfăşurare a traficului, atât în zona trecerilor pentru pietoni care nu au fost desfiinţate, cât şi în principalele intersecţii. Reamintim că pietonii care nu pot folosi pasarelele pietonale au la dispoziţie câte două treceri de pietoni funcţionale în fiecare dintre cele trei localităţi, amplasate în zona centrală a Buşteniului, respectiv la intrările în localităţile Azuga şi Comarnic.
În afara amplasării celor două „semafoare inteligente”, poliţiştii specializaţi în sistematizare rutieră vor identifica şi alte soluţii pentru creşterea siguranţei şi fluenţei traficului rutier. Conform normativelor tehnice, capacitatea de circulaţie a unui drum naţional, clasa I, categorie în care este încadrat şi DN1, este de 800 de autovehicule pe sens de circulaţie pe oră. Aceste valori scad proporţional cu numărul conflictelor de trafic generate de trecerile pentru pietoni, relaţii de stânga, obiective cu acces la drum sau traversarea localităţilor, depăşirea capacităţii de circulaţie a unui drum generând scăderea vitezei de circulaţie a autovehiculelor şi, implicit, formarea coloanelor şi a ambuteiajelor. Conform statisticilor, din anul 1999 şi până în prezent, pe Valea Prahovei, în localităţile Comarnic, Buşteni şi Azuga au avut loc 323 de accidente în urma cărora au rezultat 465 de victime, dintre care 51 de persoane au decedat. De asemenea, în perioada amintită, în cele trei localităţi s-au produs 3.483 de tamponări.
N. DUMITRESCU