* Primarul Iulian Bădescu: „Toţi angajaţii actuali ai regiei vor fi preluaţi în viitoarea structură – Transurbanitas Expres SA”

O idee veche de cel puţin zece ani va fi supusă aprobării consilierilor ploieşteni în cadrul şedinţei de joi a legislativului local. Printr-un proiect de hotărâre, se propune transformarea Regiei Autonome de Transport Public Ploieşti în societate comercială pe acţiuni –
Transurbanitas Expres SA – al cărei unic acţionar va fi municipalitatea ploieşteană. În urma reorganizării administrative a RATP, potrivit proiectului, toţi actualii angajaţi ai regiei vor fi preluaţi în viitoarea structură care va asigura, în continuare, serviciile de transport public în municipiul Ploieşti.

Sediul social al societăţii comerciale „Transurbanitas Expres“ SA Ploieşti se va menţine la actualul sediu al Regiei Autonome de Transport Public Ploieşti, pe strada Găgeni nr. 88. Conform proiectului care va fi supus aprobării consilierilor locali, capitalul social subscris şi vărsat de acţionar – municipiul Ploieşti, reprezentat de Consiliul Local al Municipiului Ploieşti, este de 120.000 lei, divizat în 12.000 acţiuni nominative, cu o valoare nominală de
10 lei/acţiune, în timp ce patrimoniul propriu al Regiei Autonome de Transport Public, care se regăseşte în situaţia financiară întocmită la sfârşitul anului 2012, aprobată prin Hotărârea Consiliului Local nr. 208/30.05.2013, în valoare de 3.479.174 lei, va fi preluat de SC „Transurbanitas Expres“ SA Ploieşti.
Personalul angajat la data reorganizării îşi va păstra toate drepturile şi obligaţiile stabilite prin Contractul Individual de Muncă şi Contractul Colectiv de muncă la nivelul regiei.
Adunarea Generală a Acţionarilor – care va fi compusă din cinci reprezentanţi ai acţionarului unic, numiţi de Consiliul Local Ploieşti – va fi organismul suprem de conducere al societăţii, care va lua decizii privind activitatea Transurbanitas Expres şi va asigura politica economică şi comercială a acesteia.
„Începând de la data înregistrării la Oficiul Registrului Comerţului, SC «Transurbanitas Expres» SA Ploieşti se subrogă în drepturi şi obligaţii Regiei Autonome de Transport Public Ploieşti”, se arată în proiectul de hotărâre. Ce înseamnă acest pasaj? Viitoarea societate comercială îşi va asuma toate drepturile, dar şi toate obligaţiile pe care le are în prezent Regia Autonomă de Transport Public Ploieşti. Adică inclusiv datoriile şi, implicit, procesele aflate pe rolul instanţelor. Unul dintre cele mai dificile procese – care datează de pe vremea când Regia Autonomă de Transport Public Ploieşti era condusă de Radu Popescu – este pe rolul Curţii de Apel Ploieşti, prin care RATP contestă un act administrativ fiscal emis de către Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili, din cadrul ANAF. Practic, ANAF cere de la RATP o sumă impresionantă, considerată restanţă la bugetul de stat. Deocamdată, judecătorii de la Curtea de Apel Ploieşti au amânat cauza – următorul termen fiind programat pentru data de 25 septembrie 2013 – în vederea refacerii raportului de expertiză de către Regia Autonomă de Transport Public Ploieşti.
Pe de altă parte, magistraţii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie au dat dreptate RATP Ploieşti în privinţa suspendării executării unui alt act administrativ fiscal – o decizie de impunere emisă, de această dată, de Serviciul Public Finanţe Locale Ploieşti. Suspendarea eventualei puneri în aplicare a deciziei de impunere va fi valabilă până ce în procesul de fond dintre RATP şi SPFL va fi dată o sentinţă finală.
Iniţiatorul proiectului de hotărâre privind reorganizarea RATP în societate comercială, primarul Ploieştiului – Iulian Bădescu- afirmă că transformarea regiei de transport public în societate comercială este „o obligaţie stabilită prin lege, care nu a fost dusă la îndeplinire până acum pentru că nu sunt prevăzute sancţiuni dacă nu este aplicată. Este nevoie de această transformare a RATP în societate comercială. Avantajul acestei transformări este că viitoarea societate comercială cu unic acţionar Consiliul Local Ploieşti va deveni bancabilă şi vor putea fi făcute credite pentru înnoirea parcului auto, pentru achiziţionarea unor noi mijloace de transport în comun. Trebuie menţionat şi faptul că toţi angajaţii actualei regii vor fi preluaţi de viitoarea societate comercială”.
Violeta STOICA