Conform unor prevederi ale Codului Fiscal din luna septembrie 2012, s-a dispus preluarea evidenţei persoanelor fizice care înregistrează debite restante la contribuţia de asigurări sociale de sănătate din gestiunea Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Prahova în cea a Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Prahova. Deşi, în primele luni după luarea acestei decizii, CAS Prahova a expediat aproximativ 5.000 de dosare (atât în format pe hârtie, cât şi în format electronic), Fiscul Prahova le-a returnat aproape în totalitate, întrucât, din câte ni s-a precizat, fie lipseau unele documente fiscale, fie altele erau cu totul neclare. Ca atare, i s-a adus la cunoştinţă conducerii CAS Prahova că trebuie să întreprindă măsurile necesare pentru soluţionarea acestor neajunsuri. Sugestie înţeleasă numai pe jumătate! Spunem aceasta deoarece, până în momentul de faţă, în evidenţele Fiscului Prahova au fost preluate 19.012 dosare, dintre care doar 268 conţin date corecte şi complete! Totodată, în curs de primire şi de verificare mai sunt aproximativ 5.800 de dosare. Drept urmare, deşi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a decis prelungirea termenului iniţial de finalizare a protocolului de predare-primire a dosarelor de la 31 decembrie 2013 la 31 iulie 2014, directorul Direcţiei Regionale a Finanţelor Publice Ploieşti, Daniel Cristian Petre, consideră că acţiunea nu poate fi încheiată până la sfârşitul anului în curs.

Detalii, în ediţia de mâine a ziarului Prahova.