Alegerile europarlamentare – programate să aibă loc pe data de 25 mai a.c. – au determinat autorităţile centrale să adopte o serie de acte normative prin care sunt dispuse măsuri în legătură cu organizarea acestui scrutin. Pentru cititorii ziarului nostru publicăm, în cadrul acestei rubrici, informaţii de larg interes în legătură cu procedurile prin care vor fi aleşi membrii din România în Parlamentul European.

Recent, Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a stabilit, printr-o decizie, regulile de desfăşurare în audiovizual a campaniei electorale pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European, din care vă prezentăm cele mai importante informaţii: • Campania electorală pe posturile de radio şi de televiziune, publice şi private, începe în ziua de 25 aprilie 2014, ora 0,00, şi se încheie în ziua de 24 mai 2014, ora 7,00 • Campania electorală prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale se desfăşoară în condiţiile stabilite de Legea nr. 33/2007 privind organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Parlamentul European, republicată, cu modificările ulterioare, cu respectarea prevederilor Legii audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, ale Codului de reglementare a conţinutului audiovizual, adoptat prin Decizia Consiliului Naţional al Audiovizualului nr. 220/2011, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale prezenţei decizii • Partidele politice, alianţele politice şi alianţele electorale, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale care participă la alegeri, precum şi candidaţii independenţi, denumiţi în continuare competitori electorali, au acces la serviciile de radio şi de televiziune, publice şi private, numai în emisiunile prevăzute de prezenta decizie • Radiodifuzorii publici şi privaţi sunt obligaţi să asigure, în cadrul emisiunilor prevăzute în prezenta decizie, reflectarea desfăşurării campaniei electorale, cu respectarea următoarelor principii: echitate – competitorii electorali trebuie să aibă posibilitatea de a se face cunoscuţi electoratului; echilibru – prezentarea competitorilor electorali proporţională cu importanţa evenimentelor electorale; imparţialitate – obligaţia radiodifuzorilor de a trata competitorii electorali obiectiv şi echidistant.
(Va urma)