Alegerile europarlamentare de anul acesta sunt de o importanță deosebită, pentru că după ce vom avea lista finală a eurodeputaților vom ști și candidații celor mai importante formațiuni politice la cea mai înaltă funcție în stat. Atât USD, cât și formațiunile de dreapta au anunțat că după 25 mai vom afla și candidații la alegerile prezidențiale.
Lupta electorală pentru alegerile europarlamentare se va da pe toate fronturile, iar unul din mediile de comunicare din ce în ce mai folosit de politicieni este online-ul.
„Cred că toate partidele, la un loc, nu alocă încă în România mai mult de un milion de euro în această direcție – sumă infimă, în contextul general. Poate 1,5 milioane, maxim, per campanie electorală”, a declarat pentru Obiectiv.info Dragoș Stanca, Managing Partner ThinkDigital România, companie ce vinde spaţiu de publicitate, printre altele și pentru Facebook.
Ceva mai sceptic în privinta sumelor alocate pe online de partide este Lucian Despoiu, Managing Partner Kondiment Group (companie specializată și pe marketing politic), care consideră că „există diferențe clare între campaniile prezidentiale, locale, parlamentare și europarlamentare. Pentru europarlamentare, în România, 1,5 milioane e un vis. Deși lucrurile evoluează într-o direcție bună, va mai trece ceva timp până când comunicarea online își va primi locul cuvenit în zona politică. Însă sunt pozitiv. Cifrele actuale privind utilizatorii de internet, Facebook, device-uri mobile ar trebui să fie un punct de reflecție pentru toți coordonatorii de campanie locali”.